۰
توسعه گلخانه‌‎ها، مسیر شکوفایی کشاورزی سیستان و بلوچستان؛

خاش قطب تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان است

شهرستان خاش قطب تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان است که سالانه ۴۵۰ تن محصولات گلخانه‌ای از این شهرستان به خارج از کشور صادر می‌شود.
خاش قطب تولید محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان است
مجتبی خاشی، مدیر جهاد کشاورزی خاش در گفتگو با خبر نگار تفتان ما ،  از صادرات بیش از ۴۵۰ تن محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: بادمجان، گوجه‌فرنگی و فلفل‌دلمه‌ای از عمده محصولات گلخانه‌ای خاش است که به کشورهای روسیه و امارات صادر می‌شود.

وی افزود: با سرمایه‌گذاری گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیاردریالی در سال جاری ۱۰ هکتار به فضای گلخانه‌ای شهرستان خاش افزوده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خاش با اشاره به اینکه در حال حاضر این شهرستان دارای ۸۴ هکتار گلخانه فعال است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان گلخانه‌های شهرستان به ۹۰ هکتار ارتقا یابد.

 خاشی تصریح کرد: توسعه صادرات، شرایط اقلیمی، تعامل با کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، سودآوری این کسب‌وکار، اشتیاق سرمایه‌گذاران را به سمت توسعه کشت‌های فشرده در فضای گلخانه سوق داد.

به گفته کارشناسان حوزه کشاورزی؛ افزایش بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، استفاده بهینه از نهاده‌های تولید، کاهش ریسک تولید و افزایش تولید، امکان کنترل شرایط محیطی، تولید محصولات خارج از فصل، افزایش مدت‌زمان برداشت محصولات و همچنین افزایش بازدهی اقتصادی نسبت به فضای باز، اشتغال‌زایی پایدار و افزایش ضریب امنیت غذایی را از مهم‌ترین مزایای کشت محصولات گلخانه‌ای برشمرد.

انتهای خبر/
شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب: 453611
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *