۰
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: راه‌اندازی واحدهای کوچک گلخانه‌ای در محوطه حیاط منازل روستایی، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها را به دنبال دارد.
ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی
سعید ناروئی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «تفتان ما» بیان کرد: باتوجه‌به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک‌مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تأسیس گلخانه خانگی در سطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۹۷۵ گلخانه خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره‌برداری‌شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی گفت: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، به دلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه موردتوجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد و گلخانه‌های خانگی یا کوچک‌مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می‌شوند.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcg379qtak93t4.rpra.
 
 
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 454009
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *