ریالی از بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی ۹۴ را دریافت نکرده‌ایم

29 آذر 1394 ساعت 23:24

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ردیف بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۴ این جمعیت گفت:‌ هنوز ریالی از این بودجه را دریافت نکرده‌ایم اگر چه معاون اول رئیس جمهور دستور پرداخت آن را داده است.


به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سیدامیرمحسن ضیایی در حاشیه گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله غیوری نماینده پیشین ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر گفت:‌ از بودجه 700 میلیارد تومانی سال 94، هنوز ریالی دریافت نکرده‌ایم.
وی ادامه داد: البته امروز نامه‌ای از معاون اول رئیس جمهور دیدم که دستور دادند به سازمان برنامه و بودجه که مبلغ بیشتری به هلال‌احمر تخصیص داده شود که امیدواریم این مبلغ هر چه زودتر به ما تخصیص داده شود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطر نشان کرد: ما از سایر ردیف‌ها مبالغی دریافت کرده‌ایم اما از این ردیف که مربوط به بند «و» و «د» که به موضوع امداد و نجات مرتبط است هنوز ریالی نگرفتیم.
ضیایی تأکید کرد: در تأمین امکانات و تکمیل پایگاه‌های امداد و نجات به مشکل خورده‌ایم اما اگر تا انتهای آذر ماه نیز این مبلغ را به ما بدهند مشکلات برطرف می‌شود و می‌توانیم خود را آماده کنیم.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تدوین برنامه ششم توسعه و نقش هلال‌احمر در این زمینه گفت: هلال‌احمر مسئولیت کارگروه امداد و نجات را ذیل فصل اجتماعی بر عهده دارد و بیشتر قصد داریم تا قسمت‌های دارای اشکال را مورد توجه قرار دهیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه برنامه ششم توسعه می‌تواند چارچوب سیاست‌های این جمعیت را در 5 سال آینده مشخص کند، گفت: قسمت‌هایی از مدیریت بحران ما و امداد و نجات ما دارای اشکال است به طور مثال در موضوع اطفای حریق در جنگل و جاده‌ها  متولی امر مشخص نشده است و چون متولی نداشته اعتباری نیز برای آن قرار نداده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات امداد و نجات کشور کم است، گفت: توجه داشته باشیم که حوادث سالی یکبار در ایران رخ نمی‌دهد بلکه گاهی هر روز ما شاهد بروز یک حادثه در کشور هستیم و این موضوع می‌طلبد که اعتبارات بیشتری به امداد و نجات تخصیص داده شود.
ضیایی در مورد حوادث جاده‌ای در کشور گفت:‌ دومین عامل مرگ و میر در ایران حوادث جاده‌ای هستند که البته در حال کاهش است.
وی ادامه داد:‌زمانی بود که خودروهای ما کم و تردد نیز بسیار کمتر از امروز در جاده‌ها انجام می‌شد اما میزان کشته‌های ما حدود 30 هزار نفر بود ولی اکنون که خودروها و تردد افزایش یافته است توانسته‌ایم با آموزش این تعداد را به 17 هزار نفر کاهش دهیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در موضوع امداد جاده‌ای هلال‌احمر و وزارت بهداشت مسئولیت دارند اما راهداری، راهنمایی و رانندگی و خودروسازان نیز تأثیر بسیار زیادی در این زمینه دارند.
ضیایی تأکید کرد: کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که نقاط حادثه‌خیز را شناسایی کرده و برای رفع آنها تلاش کنیم که البته این موضوع نیز نیاز به اعتبار دارد.
انتهای پیام/ فارس


کد مطلب: 422608

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/422608/ریالی-بودجه-۷۰۰-میلیارد-تومانی-۹۴-دریافت-نکرده-ایم

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir