۰

ریالی از بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی ۹۴ را دریافت نکرده‌ایم

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ردیف بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۴ این جمعیت گفت:‌ هنوز ریالی از این بودجه را دریافت نکرده‌ایم اگر چه معاون اول رئیس جمهور دستور پرداخت آن را داده است.
ریالی از بودجه ۷۰۰ میلیارد تومانی ۹۴ را دریافت نکرده‌ایم
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سیدامیرمحسن ضیایی در حاشیه گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله غیوری نماینده پیشین ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر گفت:‌ از بودجه 700 میلیارد تومانی سال 94، هنوز ریالی دریافت نکرده‌ایم.
وی ادامه داد: البته امروز نامه‌ای از معاون اول رئیس جمهور دیدم که دستور دادند به سازمان برنامه و بودجه که مبلغ بیشتری به هلال‌احمر تخصیص داده شود که امیدواریم این مبلغ هر چه زودتر به ما تخصیص داده شود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطر نشان کرد: ما از سایر ردیف‌ها مبالغی دریافت کرده‌ایم اما از این ردیف که مربوط به بند «و» و «د» که به موضوع امداد و نجات مرتبط است هنوز ریالی نگرفتیم.
ضیایی تأکید کرد: در تأمین امکانات و تکمیل پایگاه‌های امداد و نجات به مشکل خورده‌ایم اما اگر تا انتهای آذر ماه نیز این مبلغ را به ما بدهند مشکلات برطرف می‌شود و می‌توانیم خود را آماده کنیم.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد تدوین برنامه ششم توسعه و نقش هلال‌احمر در این زمینه گفت: هلال‌احمر مسئولیت کارگروه امداد و نجات را ذیل فصل اجتماعی بر عهده دارد و بیشتر قصد داریم تا قسمت‌های دارای اشکال را مورد توجه قرار دهیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه برنامه ششم توسعه می‌تواند چارچوب سیاست‌های این جمعیت را در 5 سال آینده مشخص کند، گفت: قسمت‌هایی از مدیریت بحران ما و امداد و نجات ما دارای اشکال است به طور مثال در موضوع اطفای حریق در جنگل و جاده‌ها  متولی امر مشخص نشده است و چون متولی نداشته اعتباری نیز برای آن قرار نداده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات امداد و نجات کشور کم است، گفت: توجه داشته باشیم که حوادث سالی یکبار در ایران رخ نمی‌دهد بلکه گاهی هر روز ما شاهد بروز یک حادثه در کشور هستیم و این موضوع می‌طلبد که اعتبارات بیشتری به امداد و نجات تخصیص داده شود.
ضیایی در مورد حوادث جاده‌ای در کشور گفت:‌ دومین عامل مرگ و میر در ایران حوادث جاده‌ای هستند که البته در حال کاهش است.
وی ادامه داد:‌زمانی بود که خودروهای ما کم و تردد نیز بسیار کمتر از امروز در جاده‌ها انجام می‌شد اما میزان کشته‌های ما حدود 30 هزار نفر بود ولی اکنون که خودروها و تردد افزایش یافته است توانسته‌ایم با آموزش این تعداد را به 17 هزار نفر کاهش دهیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در موضوع امداد جاده‌ای هلال‌احمر و وزارت بهداشت مسئولیت دارند اما راهداری، راهنمایی و رانندگی و خودروسازان نیز تأثیر بسیار زیادی در این زمینه دارند.
ضیایی تأکید کرد: کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که نقاط حادثه‌خیز را شناسایی کرده و برای رفع آنها تلاش کنیم که البته این موضوع نیز نیاز به اعتبار دارد.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۴
کد مطلب: 422608
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *