توسعه سواحل مکران باید همه‌جانبه باشد

22 دی 1394 ساعت 9:51

معاون دفتر آمایش و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: توسعه سواحل مکران باید توسعه همه جانبه باشد به ویژه موارد زیست محیطی واجتماعی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد که این امر همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.


به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی فرمانداری کنارک، معاون دفتر آمایش و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به همراه کارشناسان این سازمان از ظرفیت‌های شیلاتی، کشاورزی، گردشگری و صنعتی شهرستان کنارک بازدید کردند.
عربشاهی اظهار داشت: این سفر با هدف مطالعه و تدوین سند آمایش مناطق مرزی و تدوین سند توسعه سواحل مکران در بنادر کنارک و چابهار انجام می‌شود.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور بر ضرورت مطالعه و تدوین این اسناد تاکید کرد و گفت: توسعه سواحل مکران باید توسعه همه جانبه باشد به ویژه موارد زیست محیطی و اجتماعی در این توسعه دیده شود و برنامه‌ریزی‌های لازم و کارشناسی صورت گیرد که این امر همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.
معاون دفتر آمایش و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: وجود دو مرز آبی و خشکی در استان سیستان و بلوچستان یک فرصت است و از این فرصت باید نهایت استفاده و بهره‌برداری لازم صورت گیرد.
بیژن بختیار فرماندار شهرستان کنارک با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی، کشاورزی، صنعت و گردشگری گفت: شهرستان کنارک با مرکزیت بندر کنارک بین دو استان مهم اقتصادی و بندری هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار گرفته با 7 اسکله صیادی، یک هزار شناور و قایق صیادی، 10 هزار صیاد و صید سالیانه بیش از 60 هزار تن انواع آبزیان و بندر صیادی کنارک جزو 50 بندر کددار جهان در صید تن ماهیان، قطب صید و صیادی کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 424145

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/424145/توسعه-سواحل-مکران-باید-همه-جانبه-باشد

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir