۰

توسعه سواحل مکران باید همه‌جانبه باشد

معاون دفتر آمایش و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: توسعه سواحل مکران باید توسعه همه جانبه باشد به ویژه موارد زیست محیطی واجتماعی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد که این امر همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.
توسعه سواحل مکران باید همه‌جانبه باشد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی فرمانداری کنارک، معاون دفتر آمایش و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به همراه کارشناسان این سازمان از ظرفیت‌های شیلاتی، کشاورزی، گردشگری و صنعتی شهرستان کنارک بازدید کردند.
عربشاهی اظهار داشت: این سفر با هدف مطالعه و تدوین سند آمایش مناطق مرزی و تدوین سند توسعه سواحل مکران در بنادر کنارک و چابهار انجام می‌شود.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور بر ضرورت مطالعه و تدوین این اسناد تاکید کرد و گفت: توسعه سواحل مکران باید توسعه همه جانبه باشد به ویژه موارد زیست محیطی و اجتماعی در این توسعه دیده شود و برنامه‌ریزی‌های لازم و کارشناسی صورت گیرد که این امر همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.
معاون دفتر آمایش و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: وجود دو مرز آبی و خشکی در استان سیستان و بلوچستان یک فرصت است و از این فرصت باید نهایت استفاده و بهره‌برداری لازم صورت گیرد.
بیژن بختیار فرماندار شهرستان کنارک با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی، کشاورزی، صنعت و گردشگری گفت: شهرستان کنارک با مرکزیت بندر کنارک بین دو استان مهم اقتصادی و بندری هرمزگان و سیستان و بلوچستان قرار گرفته با 7 اسکله صیادی، یک هزار شناور و قایق صیادی، 10 هزار صیاد و صید سالیانه بیش از 60 هزار تن انواع آبزیان و بندر صیادی کنارک جزو 50 بندر کددار جهان در صید تن ماهیان، قطب صید و صیادی کشور محسوب می‌شود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب: 424145
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *