۰

استخدام 17 هزار پرستار در سال آینده در کشور

دکتر محمد میرزا بیگی معاون وزیر بهداشت از بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولی عصر (عج) فسا بازدید کرد.
استخدام 17 هزار پرستار در سال آینده در کشور
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از فسایی، دکتر محمد میرزا بیگی معاون وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان فوق تخصصی حضرت ولی عصر (عج) فسا از جذب 17 هزار نفر نیروی پرستار در سال آینده در کشور خبر داد و افزود: این تعداد نفر با اولویت برای بیمارستانهای جدید و بیمارستانهای با ضریب اشغال تخت بالا و سوختگی میباشد.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر در کشور در حدود 140 هزار نفر پرستار در بیمارستانهای دولتی و خصوصی مشغول به کار می باشند که ما در سطح کشور حداقل 260 هزار نفر پرستار با کمبود جدی مواجه هستیم.
رئیس نظام پرستاری کشور همچنین از راه اندازی دفاتر خدمات پرستاری توسط بخش خصوص در سطح کشور برای ارائه خدمات پرستاری به بیماران و افراد مسن خبر داد و گفت: ما برای این دفاتر پروانه فعالیت و صلاحیت صادر می کنیم و تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی خواهند بود و فعالیت می کنند.
دکتر عسکری رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز در حاشیه این دیدار گفت: با توجه به این که بیمارستانهای فوق تخصصی حضرت ولی عصر و شریعتی برای 220 هزار نفر جمیعت در شهرستان فسا خدمات درمانی و بهداشتی ارائه میدهد به بیماران شرق فارس نیز خدمت رسانی میکند که باعث افزایش ضریب اشغال بالای 95 درصد تخت شده که باعث گردیده در کشور ما مقام نخست را دارا باشیم که منجر به کمبود پرستار دراین بیمارستانها شده است.
در حال حاضر در شهرستان فسا 430 پرستار مشغول به کار می باشد که بر اساس نیاز سنجی صورت گرفته همین تعداد نیز هنوز ُدر این شهرستان مورد نیاز می باشد.
انتهای خبر/
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 424384
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *