۰

دولت حداقل یک میلیون تومان از حق کارگران را نمی‌دهد/دولتمردان یک شب گرسنه نخوابیده‌اند

عضو فراکسیون کارگری مجلس با عنوان اینکه دولتمردان ما هیچکدام شبی با شکم گرسنه نخوابیده اند و تنها در کاخ های شیشه ای خود به مردم مستضعف ما حکمرانی می کنند، گفت: با حساب حداقل ترین ها برای یک زندگی طبیعی یک خانواده 4 نفره باید حدود 1 میلیون و 700 هزار تومان برای کارگران دستمزد تعیین کنند.
دولت حداقل یک میلیون تومان از حق کارگران را نمی‌دهد/دولتمردان یک شب گرسنه نخوابیده‌اند
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، نادر قاضی پور در گفتگو با رازق ،‌ با اشاره به حداقل دستمزدی که پاسخگوی نیازهای طبیعی افراد باشد، اظهار داشت: هر خانواده 4 نفره طی ماه باید طبق حداقل تربن استاندارد ها از 18 قلم مواد غذایی استفاده کند. 
وی ادامه داد: طبق اخرین اعلام بانک مرکزی که سال گذشته اعلام شد هزینه هر خانواده 4 نفره با در نظر گرفتن استفاده این 18 قلم ماهانه چیزی حدود 2 میلیون و پانصد هزار تومان، 1 میلیون و 800 هزار تومان طبق اعلام وزارت آمار و 1 میلیونو 693 هزار تومان طبق بررسی بود که توسط تیمی از ما تشکیل شده بود.
عضو فراکسیون کارگری مجلس با عنوان اینکه پایه حقوق فعلی که در کشور ما وجود دارد عادلانه نیست بیان داشت: با احتساب تمام این هزینه ها و مبالغی که ذکر شد، باز هم دولت حدود یک میلیون تومان از این حقوق را برای قشر کارگر در نظر نگرفته و واقعا این بدور از عدالت اسلامی و اجتماعی است که زن و بچه های کارگران از این حداقل حقوق هم بی بهره بمانند.
قاضی پور با توجه به اینکه امسال همین حداقل حقوق را هم می خواستند کاهش دهند که ما به شدت مخالفت کردیم و جلوی این کار را گرفتیم افزود: افرادی که برای ما در این زمینه ها تصمیم گیری می کنند هیچکدام حتی یک شب با شکم گرسنه سر به بالین نگذاشتند و تنها از کاخ های شیشه ای خود برای ما تصمیم می‌گیرند؛ هیچکدامشان تابحال نشده که اخر سال از کارهایشان بیکار شوند و شرمنده زن و بچه خود گردند و یا هیچ کدام از صبح الطلوع بیل و کلنگ بدست در وسط میدان های شهر به امید کسب روزی حلال نایستاند و اخر هم بدون کار به خانه هایشان بازگردند. وی با بیان اینکه از اول انقلاب تمام دولت هایی که روی کار آمدند هنوز نتوانستند برای اشتغال چاره ای بیاندیشند عنوان کرد: تابحال دولت ها حدود یکصد هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند و این بدهی خود را پس نمیدهند چرا که ادعای گردن کلفتی می کنند؛ چه اشکالی دارد که دولت بیاید اینطور پول ها را به عنوان یارانه در اختیار قشر ضعیف جامعه قرار دهد؟!
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با عنوان اینکه دولت باید پنج قلم از کالاهای اساسی را با ارزانترین و راحت ترین شکل ممکن در اختیار مردم قرار دهد، گفت: گوشت، برنج، روغن نباتی، قند و شکر کالاهایی هستند که تنها برای حیات باید با پایین ترین قیمت و ساده ترین شکل ممکن در اختیار مردم قرار بگیرد. قاضی پور با اشاره به اینکه دولت هیچ برنامه ای برای اقتصاد ندارد عنوان کرد: به طور مثال در همین بحث آزاد سازی قیمت لبنیات، دولت قیمت ها را افزایش داد که همین افزایش قیمت سبب شده تا بسیاری از اقشار ضعیف جامعه از لبنیات کمتر استفاده کنند که این به خودی خود در آینده مشکلاتی را به وجود خواهد اورد که باید چندین برابر برای رفع آن هزینه کرد.
وی در پاسخ به این سوال که با وجود پاینین بودن حداقل دستمزدها چرا کسی به فکر این موصوع نیست عنوان کرد: من خود به نمایندگی از فراکسیون کارگری هر روز و هر ساعت در مجلس در حال گفتگو و اطهار نظر در همین رابطه هستم و تا زمانی که کاری از دستم بربیاید تا اخرین حد توان خود مذایقه نخواهم کرد. 
عضو فراکسیون کارگری در پایان با اشاره به نتایج چنین بحث و جدل هایی در مجلس عنوان کرد: یکی از همین نتایح که در روز گذشته اتفاق افتاد این بود که امسال برای بازنشستگان افزایش حقوق 20 درصدی را تصویب کردیم در حالی که قرار بود کمتر از این مقدار برای حقوق بازنشستگان تعیین شود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 424702
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *