۰

دولت به فکر برنامه ریزی اقتصادی باشد، نه گره زدن همه مسائل با برجام/ بدلیل رکود، تصویب برجام دگرگونی ایجاد نمی کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت بجای گره زدن همه مسائل به برجام، به فکر برنامه ریزی اقتصادی باشد، گفت: تصور اینکه با تصویب برجام دگرگونی در جامعه ایجاد می شود درست نیست زیرا رکود جدی گریبان کشور را گرفته است.
دولت به فکر برنامه ریزی اقتصادی باشد، نه گره زدن همه مسائل با برجام/ بدلیل رکود، تصویب برجام دگرگونی ایجاد نمی کند
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز؛ با اشاره به فرجام برجام و آغاز رفع تحریم ها، گفت: تصور اینکه هم اکنون با تصویب برجام و بیانه های که قرائت شد تحول و دگرگونی در جامعه ایجاد می شود قطعا اینطور نخواهد بود زیرا رکود جدی گریبان کشور را گرفته است.
وی با اشاره به اینکه اگر فرض کنیم تحریم ها برداشته شود، مشکلات هم برطرف می شود، اظهار کرد: با تحقق این مهم پولی که سرازیر کشور شود وجود ندارد؛ به عنوان مثال آقای نوبخت در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آزاد شدن ۶ میلیارد دلار پول بلوکه شده کشورمان خبر داد در صورتی که دولت بدهی های مختلفی به تامین اجتماعی، پیمانکاران، بانک ها و غیره دارد لذا این رقم خیلی کارساز نیست.
موسوی لارگانی ضمن تاکید بر اینکه اگر بخواهیم تحولی در کشور بوجود بیاید، باید به داشته های خودمان تکیه کنیم، ادامه داد: در این راستا باید به تحقق اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبر انقلاب است توجه کنیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بانک ها به وظایف خود که همان حمایت از تولید و صنعت است عمل کنند منجر به رونق اقتصادی می شود، تصریح کرد: اگر تحریم ها داخلی که خودمان ایجاد کرده ایم را بر طرف کنیم آن وقت می توان گفت که وعده های رئیس جمهور در ارتباط با رفع رکود و کاهش تورم محقق خواهد شود و در این میان تحول در صنعت، اشتغال و تولید ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه تحریم های کشورهای غربی، اقدامی ناجوان مردانه بر علیه کشورمان بوده است، گفت: برجام تاثیر مثبت در اقتصاد خواهد داشت ولی بعید است این تاثیر طی حداقل ۳ ماه آینده نمایان شود و توسعه اقتصادی رخ دهد.
موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه اگر مذاکرات و توافق صورت گرفته خوب باشد ولی نباید همه چیز را به برجام و توافق نامه گره زد، اظهار کرد: اگر در کنار موافقت نامه ها و جلسات گروه ۱+۵ یکسری برنامه ریزی های داخل کشور نظیر حمایت از بنگاه های کوچک، حمایت از تولید داخلی، خرید تولید داخلی و غیره داشتیم هم اکنون با رکود مواجه نبودیم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون ذوب آهن اصفهان ۴۰۰ هزار تن آهن در انبارها ذخیره کرده و خریدار هم ندارد ولی ۲ میلیون تن واردات آهن به کشور صورت گرفته است، افزود: چنین مثال هایی در سراسر کشور وجود دارد لذا دولت باید از واردات کالاهای غیر ضروری و واردات کالاهای مشابه تولید داخلی جلوگیری کند و این مهم را در اولیت کاری خود قرار دهد زیرا این امر بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه در گام بعدی باید جلوی واردات کالای قاچاق گرفته شود، خاطرنشان کرد: در صورت وجود اراده، تحقق این مهم امکان پذیر است.
  انتهای پیام/
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 424811
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *