۰

20درصد مشکلات اقتصادی کشور به تحریم ها ارتباط داشت/ بدنه اقتصادی دولت نیاز به ترمیم دارد

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه اگر مبادلات اقتصادی با غرب به خوبی صورت بگیرد آینده خوبی در انتظار اقتصاد خواهد بود عنوان کرد: 20درصد مشکلات اقتصادی ما به تحریم‌ها ارتباط داشت و 80 درصد از این مشکلات مربوط به نظام تصمیم‌گیری کلان اقتصادی است.
20درصد مشکلات اقتصادی کشور به تحریم ها ارتباط داشت/ بدنه اقتصادی دولت نیاز به ترمیم دارد
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، مهدی پازوکی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در بررسی دلایل کاهش قیمت نفت اظهار داشت: کاهش قیمت نفت یک واقعیت است و شاید قیمت نفت بیشتر از این هم کاهش داشته باشد که این موضوع برای خیلی از تولیدکنندگان نفت غربی اقتصادی نباشد و ممکن است که در سال آینده قیمت نفت دوباره افزایش داشته باشد.
وی افزود: هم‌اکنون 25 درصد درآمد دولت از نفت است و جامعه باید کمک کند و اصولگرایان دلواپس باید مالیتشان را به دولت پرداخت کنند تا منبع اصلی درآمد دولت مالیت باشد.
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی حداقل باید 20درصد باشد تصریح کرد: الان حدود 100هزار میلیارد تومان مالیات در لایحه بودجه 95 درنظر گرفته شده که حدود 7درصد ‌جی‌دی‌پی است و کشور توان این را دارد که این 7درصد را به 20 درصد برساند.
پازوکی اظهار داشت: دولت بعد از اجرای برجام باید به سمت اجرای سیاست بردبرد اقتصادی با غرب حرکت کند، چرا که 80درصد جی‌دی‌پی جهان در کشورهای جهان غرب جمع شده است.
وی با اشاره به اینکه اگر مبادلات اقتصادی با غرب به خوبی صورت بگیرد آینده خوبی در انتظار اقتصاد خواهد بود عنوان کرد:  20درصد مشکلات اقتصادی ما به تحریم‌ها ارتباط داشت و 80 درصد از این مشکلات مربوط به نظام تصمیم‌گیری کلان اقتصادی است.
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه ما باید با دنبا ارتباطی منطقی و در چارچوب منافع ملی داشته باشیم خاطر نشان کرد: فرار مالیاتی در ایران بهشت سرمایه‌داران دلال صفت است.
پازوکی در ادامه گفت: من به عنوان یک کارشناس اقتصادی با افزایش نرخ مالیات به شدت مخالفم و درشرایط فعلی که اقتصاد ایران هنوز از رکود خارج نشده، افزایش نرخ مالیات رکود را تشدید خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه دولت باید از فرارهای مالیاتی جلوگیری کند افزود:از امام رضا که صاحب درآمد مالیاتی است باید مالیات پرداخت کند تا من معلم درآمد چندانی ندارم.
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه ما در سیستم وصول مالیات با مشکل مواجه‌ایم عنوان کرد: اقتصاد ما باید بر مالیات متکی باشد و نفت باید برای سرمایه‌گذاری‌های زیر بنایی و بین نسلی برای نسل‌های آتی شود.
پازوکی در خصوص مشکل خام فروشی نفت اظهار داشت:  ما باید در صنایع بالادستی روی این موضوع کار کنیم، همین الان شرکت نفت چیزی حدود 50میلیارد دلار به سیستم بانکی بدهکار است.
وی افزود: ما باید از تکنولوژی سراسر دنیا استفاده کنیم، ما عاشق غرب نیستیم بلکه عاشق کشورمان هستیم و باید تجارتمان را گسترش دهیم و از تکنولوژی کشورهای توسعه یافته استفاده کنیم.
پازوکی با بیان اینکه مشکل اقتصادی کشور ما در نظام تصمیم‌گیری کلان اقتصادی است عنوان کرد: دولت باید از نیروهای کارآمدتری در نظام تصمیم‌گیری استفاده کند و تیم اقتصادی دولت نیاز به ترمیم دارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه"چرا از کشور ما تیم‌های اقتصادی به کشورهای اروپایی سفر نمی‌کنند تا بازاریی برای محصولات داخلی ما ایجاد کنند" گفت: ما در جهان کاره‌ای نیستیم و این حرف‌ها همش شعارهای احمدی‌نژادی است و اگر روحانی بتواند شاخص اقتصاد ایران را به اواخر دولت اصلاحات برساند باید از او تقدیر کرد.
کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه حمله به سفارت آمریکا کار درستی نبوده است اظهار داشت: قوه قضاییه نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و اگر بتواند امنیت را به اقتصاد کشور بازگرداند سرمایه‌گذاری خارجی در کشور اتفاق خواهد افتاد.
 
انتهای پیام/
شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 425081
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *