احداث مرکز جامع خدمات سلامت به ازای هر 30 تا 50 هزار نفر جمعیت در کشور

17 بهمن 1394 ساعت 12:19

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از احداث مراکز جامع خدمات سلامت به ازای هر 30 تا 50 هزار نفر جمعیت در سطح کشورمان خبر داد.


به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سجاد رضوی بعدازظهر امروز در حاشیه افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت آرین شفا مهر سلطانیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراکز جامع خدمات سلامت در سطح کشورمان خدمات بهداشتی و درمانی مختلفی را به شهروندان ارائه می‌کنند و به واسطه ارائه خدمات توسط این مراکز از بروز بسیاری از بیماری‌ها در جامعه جلوگیری می‌شود.
وی تصریح کرد: مراکز جامع خدمات سلامت به سطوح دوم و سوم درمان متصل بوده و شهروندان با مراجعه به چنین مراکزی از خدمات پیشگیرانه مختلف بهره‌مند شده و در صورت نیاز به بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی منتقل خواهند شد.
مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ازای حدود هر 30 تا 50 هزار نفر جمعیت در سطح کشورمان یک مرکز جامع خدمات سلامت و به ازای هر 12 هزار و 500 نفر نیز یک پایگاه بهداشتی ایجاد می‌شود.
رضوی عنوان کرد: در بهمن ماه امسال همزمان در 17 استان کشورمان تعداد قابل توجهی پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت به بهره‌برداری رسید و مابقی استان‌ها نیز موظفند تا پایان سال 95 این مراکز را تکمیل کرده و خدمات بهداشتی لازم را ارائه کنند.
وی افزود: راه‌اندازی مراکز جامع خدمات سلامت همزمان با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت‌ماه سال 93 در سطح کشورمان آغاز شده است.
انتهای پیام/ thvs


کد مطلب: 426473

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/426473/احداث-مرکز-جامع-خدمات-سلامت-ازای-30-50-هزار-نفر-جمعیت-کشور

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir