۰

احداث مرکز جامع خدمات سلامت به ازای هر 30 تا 50 هزار نفر جمعیت در کشور

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از احداث مراکز جامع خدمات سلامت به ازای هر 30 تا 50 هزار نفر جمعیت در سطح کشورمان خبر داد.
احداث مرکز جامع خدمات سلامت به ازای هر 30 تا 50 هزار نفر جمعیت در کشور
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سجاد رضوی بعدازظهر امروز در حاشیه افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت آرین شفا مهر سلطانیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مراکز جامع خدمات سلامت در سطح کشورمان خدمات بهداشتی و درمانی مختلفی را به شهروندان ارائه می‌کنند و به واسطه ارائه خدمات توسط این مراکز از بروز بسیاری از بیماری‌ها در جامعه جلوگیری می‌شود.
وی تصریح کرد: مراکز جامع خدمات سلامت به سطوح دوم و سوم درمان متصل بوده و شهروندان با مراجعه به چنین مراکزی از خدمات پیشگیرانه مختلف بهره‌مند شده و در صورت نیاز به بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی منتقل خواهند شد.
مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به ازای حدود هر 30 تا 50 هزار نفر جمعیت در سطح کشورمان یک مرکز جامع خدمات سلامت و به ازای هر 12 هزار و 500 نفر نیز یک پایگاه بهداشتی ایجاد می‌شود.
رضوی عنوان کرد: در بهمن ماه امسال همزمان در 17 استان کشورمان تعداد قابل توجهی پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت به بهره‌برداری رسید و مابقی استان‌ها نیز موظفند تا پایان سال 95 این مراکز را تکمیل کرده و خدمات بهداشتی لازم را ارائه کنند.
وی افزود: راه‌اندازی مراکز جامع خدمات سلامت همزمان با آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت از اردیبهشت‌ماه سال 93 در سطح کشورمان آغاز شده است.
انتهای پیام/ thvs
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 426473
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *