۰

ساخت داروی تبخال‌ با خاصیت درمان در کمترین زمان

یک دکترای میکروب‌شناسی گفت: داروی داخلی اسیکلومین تبخال پوستی را در مدت ۶ تا ۱۲ ساعت کاملاً برطرف می‌کند همچنین در درمان تبخال واژینال موثر است و نسبت به داروهای تزریقی واژینال اثر بهتری را بر جای می‌گذارد.
ساخت داروی تبخال‌ با خاصیت درمان در کمترین زمان
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، دکتر منصور امین، در گفت‌وگو با خبرنگار سینا درباره تحقیقات دارویی که انجام داده و منجر به تولید داروی داخلی شده است، گفت: تا کنون موفق شدم که سه دارو را از گیاهان جداسازی و استخراج کنم؛ یکی از دارو‌ها برای درمان تبخال پوستی موثر است و در مدت شش تا ۱۲ ساعت می‌تواند تبخال را کاملاً برطرف کند.
وی در ادامه افزود: این داروی تبخال با نام تجاری اسیکلومین ساخته شده است و نسبت به داروی آمریکایی اسیکلوویر موجود در بازار اثر قویتری دارد به شکلی که حرف اول را درمان تبخال می‌زند و زمانی که اثرات تبخال آشکار شود و از این دارو استفاده شود لکی برجای نمی‌ماند.
این دکتری میکروب‌‌ شناسی با بیان اینکه داروی اسیکلومین یک داروی زرد کم رنگ است و پس از هر بار استفاده اثری از آن در صورت باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: حدود ۱۲ سال است که بر روی این داروی تبخال آزمایشات مختلفی انجام گرفته و مجوزهای تولید انبوه آن دریافت شده تا به تولید انبوه رسیده و روانه بازار شود.
امین، ادامه داد: اخیراً این دارو برای تبخال واژینال مورد بررسی قرار گرفته است و با آزمایش روی ۱۰ خانم تاثیر بسیار مفیدی داشته و حتی نسبت به داروهای تزریقی واژینال موثر‌تر واقع شده است؛ باید بدانیم که تبخال واژینال بسیار دردناک است و حدود دو هفته فرد را درگیر می‌کند، این بیماری در اروپا و آمریکا نیز بسیار شایع است.
وی درباره داروی تولید شده مربوط به عفونت قارچی به عنوان دومین داروی ساخته شده در تحقیقات ۱۲ ساله‌اش گفت: عفونت قارچی ناشی از چند نوع قارچ که معمولاً در کشاله ران یا زیر بغل ایجاد می‌شود، است و قهوه‌ای یا قرمز رنگ است که در قالب یک اسپری تولید شده و در مدت یک هفته کاملاً عفونت را برطرف می‌کند، البته این دارو تمامی عفونت‌های قارچی پوستی را شامل می‌شود.
امین، درباره ساخت داروی مربوط به عفونت میکروبی به عنوان سومین دارو تصریح کرد: این دارو از عصاره گیاه تهیه شده و بر روی عفونت‌های میکروبی موثر است و بر روی زخم‌ها و عفونت‌های پوستی که ناشی از باکتری‌ها هستند، کاربرد دارد که در حال تهیه آن به شکل مایع و اسپری هستیم.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۶
کد مطلب: 427216
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *