۰

ژنرال‌های روحانی ناکارآمد در حل مشکلات کارگران/ ساز دولت برای کارگران کوک نیست

«چراغ خانه کارگران و چراغ اشتغال باید در سراسر ایران تابناک باشد»؛ این جمله‌ای است که روحانی رییس جمهور ایران در کمتر از دو سال پیش در جشن بزرگ کارگری بیان کرد اما نگفت برای روشنی چراغ این خانه چه تدابیری اندیشیده شده است؟!
ژنرال‌های روحانی ناکارآمد در حل مشکلات کارگران/ ساز دولت برای کارگران کوک نیست
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از کار ایرانی، «چراغ خانه کارگران و چراغ اشتغال باید در سراسر ایران تابناک باشد»؛ این جمله‌ای است که روحانی رییس جمهور ایران در کمتر از دو سال پیش در جشن بزرگ کارگری بیان کرد اما نگفت برای روشنی چراغ این خانه چه تدابیری اندیشیده شده است؟!
 قشر کارگری را به جرأت می‌توان بازوی اصلی تولید ملی دانست با این حال مسئولین کمتر از سایر عوامل تولید به این بخش توجه داشته اند.
پایین بودن نرخ دستمزد کارگران تنها مشکل این قشر نیست در این بین بیمه، کاهش بهره‌وری و قراردادهای موقت را می‌توان از مشکلات اصلی جامعه کارگری برشمرد؛ این در حالی‌ است که بسیاری از تشکل‌های کارگری، توسعه قراردادهای موقت را عامل اصلی کاهش بهره‌وری نیروی کار و افت کیفیت فراورده‌های تولیدی ذکر می‌کنند.
متاسفانه تاکنون نیز هیچ دولتی به تعیین دستمزد کارگران براساس شرایط روز جامعه توجهی نداشته است؛ ضمن آنکه هرساله با نزدیک شدن به پایان سال، نمایندگانی از دولت، کارفرمایان و تشکل های کارگری با برگزاری جلسات بسیار به دنبال تعیین دستمزد کارگران با توجه به شرایط اقتصادی هستند اما دست آخر یک افزایش دستمزد جزئی برای کارگران تعیین می شود.
در برنامه ششم توسعه هم فکری به حال وضعیت دستمزد کارگران نشده است
محسن صرامی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار کار ایرانی با اشاره به دستمزد کارگران با توجه به شرایط فعلی کشور با بیان اینکه جناینی علیه مردم در حال تحقق است به نام تورم، اظهار کرد: هیچ کسی به فکر کارگران و کارمندان برای حقوق و دستمزدشان براساس چنین تورم و رکودی که بر کشور حاکم شده، نیست.
وی افزود: حقوق دولتی را به مردم تحمیل می کنیم و براساس تورم، حقوق ایجاد می کنیم در نهایت هم همه را از چشم امریکا و اسرائیل می بینیم و آنگاه نمی آییم بگوییم این کارگران و کارمندان با کدام حقوق ماه را به پایان برسانند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در برنامه ششم هم فکری به حال وضعیت دستمزد کارگران نشده است، بیان کرد: بنده در برنامه ششم و بودجه سال 1395هم ندیدم کاری انجام شود واین یعنی جنایت درحال تحقق است ومردم باید محکوم باشند به حقوق 712هزارتومان تا یک میلیون تومان و از وسط هر ماه تا آخر هم بنشینند نگاه کنند که تا آخرماه چه اتفاقی خواهد افتاد.
هیچ تدبیری در افزایش دستمزد کارگران وجود ندارد
صرامی اظهار کرد: دولت مالیات حقوق دولتی،  نرخ خدمات آب وبرق وگاز، قیمت نان و کالاهای اساسی مانند داروهای بیماری خاص را افزایش می دهد و به دنبال آن هیچ گونه حمایتی صورت نمی پذیرد، گفت: این یعنی  عملا مرگ زندگی مردم و فرستادن آنها به سوی قبرستان ها.
وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا در مجلس و دولت تدبیری در راستای افزایش دستمزد کارگران انجام شده یا خیر عنوان کرد: هیچ تدبیری وجود ندارد و هرکسی هم که چنین می‌گوید تنها شعار می‌دهد و می‌خواهد خود را عزیز کند.
ژنرال های روحانی هیچ کاری برای کارگران انجام ندادند
نادر قاضی‌پور، عضو فراکسیون کارگری مجلس نیز در گفت‌وگو با کار ایرانی با توجه به عملکرد دولت در سه سال اخیر اظهار کرد: ژنرال های روحانی هیچ کاری برای کارگران انجام ندادند.
وی گفت: در سال ٩٣ برای قشر کارگری برنامه‌ای تصویب کردیم تا حقوق کارگران یک میلیون و 700 تومان شود که آقایان دولتی یک میلیون کم کردند.
قاضی پور افزود: حتی می‌خواستند بیمه‌های این قشر ضعیف را هم حذف کنند که ما ایستادیم و در مجلس تصویب نکردیم.
انتهای پیام/
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۰۶
کد مطلب: 427340
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *