۰

مصوبه شب گذشته هیأت دولت برای پرداخت بودجه 700 میلیاردی/ ایران بدون کمک‌های بین‌المللی از پناهجویان میزبانی کرد

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عدم تخصیص بودجه 700 میلیاردی امداد و نجات از ابتدای سال، گفت: شب گذشته هیأت دولت مصوب کرد تا اعتبار امداد و نجات پرداخت شود.
مصوبه شب گذشته هیأت دولت برای پرداخت بودجه 700 میلیاردی/ ایران بدون کمک‌های بین‌المللی از پناهجویان میزبانی کرد
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سیدامیر محسن ضیایی در حاشیه دومین نشست بازپیوند خانواده که با همکاری صلیب سرخ، هلال‌احمر و ان‌جی‌اوهای فعال در این حوزه برگزار شد در میان خبرنگاران گفت: یکی از اهداف هلال‌احمر بازپیوند خانواده‌ها است.
وی به دوران دفاع مقدس و آوارگان جنگی اشاره کرد و گفت: در آن زمان وظیفه هلال‌احمر بسیار سنگین بود چرا که هم باید از اسرا اطلاعاتی کسب می‌کرد و به خانواده‌ها می‌رساند و هم اینکه خانواده‌هایی که از هم جدا شده بودند را به یکدیگر پیوند می‌داد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه اکنون نیز مسئله مهاجرین در دنیا یک موضوع مهم به شمار می‌رود، گفت: نشست امروز با توجه به اهمیت موضوع مهاجرین برگزار شد البته با توجه به اهداف هلال‌احمر باید گفت ایران یکی از بزرگ‌ترین کشورهایی است که پذیرای پناهندگان است.
وی به پذیرایی آوارگان جنگی افغانستان، عراق و کویت اشاره کرد و گفت: 30 سال است که میزبان چند میلیون پناهنده هستیم و خدمات زیادی بدون نیاز به کمک‌های بین‌المللی به آنها ارائه کرده‌ایم.
ضیایی تأکید کرد: در چنین مواقعی معمولاً کشورها جهت پذیرایی از مهاجرین درخواست کمک‌های هنگفت بین‌المللی می‌کنند اما جمهوری اسلامی بنا بر اهداف انسان‌دوستانه خود هیچگاه درخواست کمک نکرد و به خوبی از مهاجرین پذیرایی کرد.
ضیایی همچنین در مورد اجرای طرح نوروزی و مشکلات بودجه‌ای هلال‌احمر، گفت: با توجه به اینکه از ابتدای سال از بودجه 700 میلیاردی ما مبلغی تخصیص نیافته بود شب گذشته هیأت دولت مصوب کرد که اعتباری به جمعیت هلال‌احمر پرداخت شود اما اینکه چقدر تخصیص پیدا کند، مشخص نیست.
رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطر نشان کرد: اما موضوع طرح نوروزی یکی از مهمترین برنامه‌های ما به شمار می‌رود که سعی کردیم اعتبارات مناسبی برای آن در نظر بگیریم تا با وضعیت بهتر نسبت به سال‌های گذشته انجام شود.
وی همچنین در مورد بالگردهای خریداری شده و زمان اضافه شدن آنها به ناوگان امدادی کشور گفت: اکنون یک فروند بالگرد که در داخل کشور مونتاژ شده از شرکت پنها تحویل گرفته‌ایم و امیدواریم که بتوانیم در نوروز امسال از آن استفاده کنیم.
ضیایی با بیان اینکه در طرح نوروزی ناوگان هوایی فعلی جوابگوی نیازها خواهد بود، گفت: برنامه‌ریزی ما برای طول سال است و امیدواریم طبق برنامه‌ریزی‌ها که قرار است 9 فروند بالگرد تا پایان فروردین به ناوگان ما اضافه شود ناوگان خود را تقویت کنیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد:‌ امیدواریم در دوران پسابرجام با حمایت‌ها و تأمین اعتبار بتوانیم خریدهای خوبی انجام دهیم.
وی در پایان در مورد زمان افتتاح مرکز همودیالیز هلال‌احمر در تاجیکستان گفت:‌ این مرکز با 10 دستگاه دیالیز آماده بهره‌برداری است و تنها منتظر هستیم تا در یک زمان مناسب آن را افتتاح کنیم.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۴۸
کد مطلب: 427417
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *