۰

اقتصاد منهای نفت رمزگشای اقتصاد مقاومتی است/ لزوم عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی برای ارتقاء جایگاه تولید و کارآفرینی

اقتصاد منهای نفت معادل اقتصاد مقاومتی است پس رسیدن به خود کفایی و حتی قدرت اقتصادی صادر کنندگی بدون توجه به نفت راهگشایی رشد اقتصادی است.
اقتصاد منهای نفت رمزگشای اقتصاد مقاومتی است/ لزوم عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی برای ارتقاء جایگاه تولید و کارآفرینی
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از صبریه، افزایش انگیزه اعتقادی و ایدئولوژیک بر انگیزه های مادی و کسب سود اگر چیره شود بصورت خودکار پیوند صحیح و تنگاتنگ بین صنایع تبدیلی با محصولات تولیدی در واحدهای اقتصاد مقاومتی رخ می دهد و یک پله رشد طی می شود.
 
وابستگی اقتصادی کشور به واردات کالا و نهاده ها و عدم سرمایه گذاری کافی در بخش های تولیدی از جمله چالش های اقتصاد مقاومتی است.
 
کمبود نقش تولید ملی در اقتصاد  چرخه های اقتصاد را فلج میکند پس نیاز به اقتصاد منهای نفت برای اقتصادی رو به رشد لازم است.
 
*اقتصاد مقاومتی باید عملیاتی شود
 
سمیه عظیمی دکترای علوم اقتصاد در گفتگو با خبرنگار صبریه اظهار داشت: پافشاری بر افزایش ظرفیت تولید داخلی بر اقتصاد بدون نفت خلاصه می شود.
 
وی گفت:توجه ویژه به اقتصاد  برمبنای ایده های منهای نفت به راحتی مشکل اشتغال و تورم را حل می کند.منها شدن نفت از اقتصاد  و رشداقتصاد مقومتی عملیاتی شده دارای معنی رشد پایدار و بدون تورمی است.
 
عظیمی بیان داشت:اقتصاد مقاومتی که در بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بیان شده است در واقع راهکار مورد نیاز برای مقابله با چالش ها ی موجود است.
 
وی در پایان گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع وسیله ای برای ارتقا جایگاه تولید و کارآفرینی تا سرحدجهاد همگانی می باشد و حساس شدن برمقوله تولید ملی و اشتغال آفرینی است.
 
*اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم کردن اقتصاد در قبال تهدید ها و وابستگی هاست
 
فرزانه رستمی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار صبریه اظهار داشت: اقتصاد وقتی به بهره وری مناسب و روبه رشدی خواهد رسید که از وابستگی بکاهد و از تهدید نهراسد.
 
وی ادامه داد: تولیدات داخلی و حمایت از اشتغالزایی راه مناسبی برای کاهش وابستگی به نفت می شود و این به خودی خود مشکلات جامعه را می کاهد.
 
رستمی گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع راه رشدی برای اقتصاد کشور است توجه به کارآفرینان و حمایت مسئولان از افراد اشتغالزا قدمی مثبت در این رویه خواهد بود.
 
وی درپایان بیان کرد: اقدامات مناسب و افزاینده رشد اقتصادی بدون توجه به در آمد نفتی بسیار سازنده تر و اثر گذار تر خواهد بود.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 428038
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *