۰
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خاش:

حضرت زینب (سلام الله علیها) اسوه بي بديل صبر، استقامت و پاكدامني براي زنان عالم است

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه شهرستان خاش گفت: حضرت زینب (سلام الله علیها) اسوه بي بديل صبر، استقامت و بدون شك حضرت زينب(س) يك دانشگاه معارف براي همه زنان دنياست.
حضرت زینب (سلام الله علیها) اسوه بي بديل صبر، استقامت و پاكدامني براي زنان عالم است
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام عبدالواحد سپاهي در مراسم خطبه خواني حضرت زينب كه در مجتمع فرهنگي ورزشي جوانان بسيج سپاه شهرستان خاش برگزار شد، اظهار كرد: اين مراسم در آستانه اربعين حسيني، با هدف تببين نقش حضرت زينب(س) بعنوان پيام رساني واقعه عظيم كربلا و تببين نقش اين بانوي بزرگ اسلام و قرار دادن الگوي رفتاري زنان، برگزار شده است.
 
وي با تاكيد بر حفظ حجاب، بيان كرد: خواهران محترمه بايد بدانند كه گوهر وجود آن ها بسيار ارزشمندتر از اين است كه خود را در حد يك كالا تنزل كنند و نبايد اجازه دهند تا هر چشم آلوده اي از آن ها بهره ببرد.
 
حجت الاسلام سپاهي با بيان اينكه پوشش هر شخص ندايي دروني است كه با آفرينش انسان در نهاد او متبلور مي شود، گفت: متاسفانه پديده برهنگي بيماري عصرحاضر است و خواهران بايد بدانند در پرتو عفت و حجاب است كه جامعه به آرامش و سلامت مي رسد.
 
وي با بيان اينكه حضرت زينب كبري(س) اسوه و الگوي صبوري و وفاداري است، خاطرنشان كرد: در دين مبين اسلام پس از حضرت فاطمه الزهرا(س)، يگانه قهرمان زن تاريخ اسلام حضرت زينب(س) است و نقش بسزايي در واقعه كربلا داشته است.
 

 
حجت الاسلام سپاهي اظهار كرد: بدون شك حضرت زينب(س) يك دانشگاه معارف براي همه زنان دنياست و اين بانوي بزرگ اسلام در شجاعت، عفاف و حجاب نمونه و بي نظير است.
 
به گزارش خبرنگار تفتان ما؛ این مراسم با حضور بانوان تشيع و تسنن خاشي برگزار و برنامه های مختلف فرهنگی، مداحی و خطبه خوانی حضرت زینب (س) انجام شد  و در راستاي بازخوانی متن خطبه حضرت زینب (س) در شام و تبیین نقش اين بانوي بزرگ در پایداری قیام کربلا بعنوان الگوی رفتاری زنان در جامعه، نمایش خطبه خوانی حضرت زینب(س) برگزار و این خطبه در قالب اجرای نمایش و با هنرمندی هنرمندان بسیجی اجرا و طی آن خطبه خوانی حضرت زینب(س) در مجلس یزید به نمایش در آمد.
 
همچنين در پایان این آیین بانوان خاشي شعار لبیک “یا زینب” سر دادند و به نیت پنج تن آل عبا به پنج نفر از خواهرانی که به سوالات مربوط به خطبه خوانی پاسخ صحیح دادند هدیه ای به رسم یادبود اهداء شد.
 

.

.

.

.

انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 435357
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *