۰

کاهش تقاضای القایی با افزایش توانمندسازی و خودمراقبتی مردم میسر می شود

کلانتری اذعان کرد: برای کاهش تقاضای القائی تلاش می کنیم برنامه توانمندسازی، آموزش و خودمراقبتی مردم را افزایش دهیم و آنها را به سمتی هدایت کنیم که خدمات نظام سلامت را در سطح یک، دو، سه بشناسند تا با شناسایی آن بتوانند از خدمات درمانی بهتری استفاده کنند.
کاهش تقاضای القایی با افزایش توانمندسازی و خودمراقبتی مردم میسر می شود
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، منصور کلانتری قائم مقام معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار سپیدپوش ضمن اشاره به افزایش تقاضای القائی در نظام های پرسروسی و اقدام های اساسی این وزارتخانه برای حل این معضل گفت: ما در تلاش هستیم تا از طریق سازمان های بیمه و نظارت حوزه درمان برای این مراکز اقدام هایی را جهت رفع این مشکل انجام دهیم.
قائم مقام معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به موقتی بودن این راهکارها اشاره و اذعان کرد: اساس کار براین است که پرداخت به تیم سلامت باید مبتنی بر سرانه باشد نه بر اساس بار مراجعه مردم و در این حالت است که نیازهای القاءشده قطعاً کم خواهد شد.
کلانتری به بالارفتن تقاضای القائی از سوی مردم و راهکارهای کاهش آن اشاره کرد و افزود: ما در این رابطه در کشور تلاش می کنیم برنامه توانمندسازی، آموزش و خودمراقبتی مردم را افزایش دهیم و آنها را به سمتی هدایت کنیم که خدمات نظام سلامت را در سطح یک، دو، سه بشناسند و در این خصوص آنها را راهنمایی کنیم تا با شناسایی آن بتوانند از خدمات درمانی نظام سلامت بهتر استفاده کنند.
وی ضمن بیان اصلاح رفتار ارائه دهنده و گیرنده خدمت گفت: مردم باید به مراکز درمانی که توسط نظام سلامت تدارک دیده شده در هر کجا که باشد برای تأمین سلامتی خود مراجعه کنند و ارائه دهنده خدمات نیز باید پیگیر سلامت مردم باشند و در این مورد فعال شوند.
قائم مقام معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اصلاح نظام پرداخت ها گفت: سعی می کنیم که پرداخت بر اساس ارائه خدمت نباشد و هر چقدر خدمت ارائه گردد پول دریافت شود که ناخودآگاه تقاضای القائی نیز افزایش می یابد و تلاش می شود سرانه ای به سیستم ارائه دهنده خدمت با کمک بیمه ها پرداخت شود تا بتوانیم در کاهش این مشکلات اقدام اساسی انجام دهیم.
این مقام مسئول در پایان در پاسخ به سؤالی در مورد جایگاه سلامت جوانان در نظام سلامت خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین گروه های سلامت در این نظام جایگاه جوانان است که عمدتاً بر اساس رفتارهای پرخطر، بی تحرکی، سوءمصرف مواد، سیگار و دخانیات برنامه های پیشگیری بر آن تعریف شده است.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 428580
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *