۰

برای بنیان اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش، باید روی پژوهش سرمایه گذاری کنیم

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز کشور قدرت انتخاب در میان طرف های تجاری اش را دارد، گفت: دیگر مانند زمان تحریم نیست که یک کشور به بهانه تحریم هر قیمتی روی کالایش بگذارد و ما نیز مجبور باشیم آن را بخریم.
برای بنیان اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش، باید روی پژوهش سرمایه گذاری کنیم
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از روشن خبر، دانشکده معماری و هنر دانشگاه گیلان با مساحت ۱۰۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه و با هزینه ای بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال در روز جمعه ۲۱ اسفند ماه بعد از برگزاری مراسمی در تالار حکمت دانشگاه، با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افتتاح شد.
دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این مراسم،ضمن ابراز خورسندی از حضور در دانشگاه گیلان، اظهار داشت: سال ۱۳۹۴ ، سالی سخت از لحاظ مالی برای دولت خواند که با دو رخداد امیدبخش، اثربخش و شادی آفرین همراه بود.
وی افزود: اولین رخداد برداشتن زنجیر تحریم های ظالمانه از پاهای ملت ایران بود که باعث گشایشی در توسعه ارتباطات و صنایع کشور شد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه امروز کشور قدرت انتخاب در میان طرف های تجاری اش را دارد، گفت: دیگر مانند زمان تحریم نیست که یک کشور به بهانه تحریم هر قیمتی روی کالایش بگذارد و ما نیز مجبور باشیم آن را بخریم.
دکتر نوبخت رخداد امیدبخش و شادی آور دیگر را شرکت گسترده مردم در انتخابات هفتم اسفند دانست و گفت: شرکت مردم در انتخابات نشان دهنده تأیید حرکت اعتدال گرایانه دولت بوده و آن نشان دهنده یک پیوستار عمیق فرهنگی، عمومی و احساسی میان مردم در جامعه است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به درآمد نفتی کشور در مقایسه با سال ۱۳۹۰، تصریح کرد: مطالبات و انتظارات مردم از دولت به حق بوده و دولت در برآوردن این انتظارات با کاستی و کمبود منابع مواجه است.
معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت در کاهش روند فزاینده تورم، و تبدیل رشد منفی شش درصد اقتصادی به رشد مثبت، گفت: اگر قرار است اقتصاد مقاومتی بر پایه دانش، بنیان شود، باید روی پژوهش سرمایه گذاری کنیم.
دکتر نوبخت در پایان با اشاره به اختصاص ۴۰۰ میلیون دلار برای نوسازی تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و سایر تجهیزات مورد نیاز دانشگاه ها، گفت: تصویب این اعتبار در مجلس باعث به روز شدن تجهیزات و استفاده بیشتر اساتید و دانشجویان می شود.
دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب در ادوار مختلف و به ویژه شهدای دانشگاهی، گفت: از طرف دانشگاهیان و خانواده بزرگ آموزش عالی از دکتر نوبخت به دلیل ترویج نگاه علمی و کمک به ارتقاء جایگاه آموزش عالی و اهل علم تشکر می کنم.
رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به اختصاص هفت هزار میلیارد تومان علاوه بر اعتبارات سنواتی در بودجه ۹۵ افزود: این اتفاقی مهم در آموزش عالی و رشد پژوهش است و استقلال امور پژوهش از آموزش و به کارگیری افراد آکادمیک در سازمان مدیریت و برنامه ریزی را از اقدامات مهم در تعالی پژوهش دانست.
دکتر رضی با اعلام آغاز عملیات اجرایی پژوهشکده حوضه آبی خزر، علاوه بر افتتاح دانشکده هنر و معماری خواستار مساعدت در تکمیل و راه اندازی هرچه سریعتر این پژوهشکده شد.
ایشان در پایان سخنان خود از همه سازمان ها، پیمانکاران، مشاورین و ناظرین پروژه و بالاخص مهندس حمیدزاده مدیر دفتر طرحهای عمرانی دانشگاه و همکاران دانشکده معماری و هنر که در طول این سالها سختی های زیادی را تحمل کردند سپاسگزاری کرد.
انتهای پیام/
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 429049
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *