۰

مطالب چندسایت و روزنامه مانع استفاده دولت از برجام نیست / اقدامات طرف مذاکره روی کاغذ اعتبار دارد/ در توافقات هسته ای هزینه های سنگینی دادیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اظهارات برجامی برخی مسئولین؛ گفت: اول برجام را آفتاب تابان و اکنون ابر شتابان می دانند و معتقدند مطالب چند سایت و روزنامه در اجرای برجام مانع ایجاد کرده است!
مطالب چندسایت و روزنامه مانع استفاده دولت از برجام نیست / اقدامات طرف مذاکره روی کاغذ اعتبار دارد/ در توافقات هسته ای هزینه های سنگینی دادیم
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از «دیارباران»، سعید جلیلی عصر امروز در ویژه برنامه روز فناوری هسته ای در تالار حکمت دانشگاه گیلان با اشاره به مناسبات سیاسی و بین المللی در سال های اخیر، اظهار کرد:  توصیف صحیحی از  این مناسبات باید عرضه شود و در این راستا دانشگاه وظیفه دارد با تصویری عقلانی و بدور از توهم ارائه دهد.
وی با بیان اینکه برخی کشورهایی که ظاهرا دم از دموکراسی می زنند انحصاراتی برای خود لحاظ کرده اند، گفت: امروز همان هایی که دم از دموکراسی میزنند با مستبدین رابطه دارند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر چیزی بد و نادرست است برای همه بد است  اما این کشورها دموکراسی را طور دیگری تفسیر می کنند.
وی در تکمیل این بحث به حمایت کشورهای فوق الذکر به تروریسم اشاره کرد و گفت: اوباما بحثی را که در بازار آزاد پیش کشیده است نیز همه چیز را به نفع خودشان می داند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تفسیر آمریکا از اسلام، بیان کرد: قائل به 3نوع اسلام هستند و در این راستا با اسلامی که با آن ها مصالحه کند مشکلی ندارند.
مقاومت با پیشرفت همراه است نه با رنج!
وی در ادامه به  اسلام طالبانی که به عنوان اسلامی خطرناک نام برده اند، اشاره کرد و گفت: اسلام سوم  که متصور هستند اسلامی است که مصالحه نمی کند اما این مقاومت با پیشرفت همراه است نه با رنج!
جلیلی افزود: اسلام ما اسلام نابی است که امام و شهدا به ارمغان آوردند، تصریح کرد: اسلام یک تمدن است و اندیشه سیاسی است که در هز زمینه ای حرفی دارد.
وی با اشاره به مباحث مربوط به برجام، گفت: در برجام همه چیز را به اقدامات عملی ایران منحصر کرده اند در حالی است که اقدامات کشورهای طرف مقابل فقط در روی کاغذ آورده شده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این مطلب تصریح کرد: ما بدبین نیستیم و این یک واقعیت  با نگاه واقع بینانه است حالا شما بیایید یک نگاه خوش بینانه ارائه بدهید.
وی با بیان اینکه  منابع ما باید تقویت شود نه اینکه خالی و کور شود، گفت: آن ها ظرف 24ساعت زیر حرف های خودشان زده اند دیگر چه انتظاری می شود داشت.
جلیلی با بیان اینکه باید درست درک کنیم و این خسارت محض است، گفت: انقلاب ما یک نعمتی است که پیشرفت و حیات داشت.
دولت از برجام استفاده کند
وی با اشاره به اظهارات برجامی برخی مسئولین؛ گفت: اول برجام را آفتاب تابان و اکنون  ابر شتابان می دانند و معتقدند مطالب چند سایت و روزنامه در اجرای برجام مانع ایجاد کرده است!
وی با اشاره به اینکه دولت از برجام استفاده کند و کسی مانع این موضوع نشده است، بیان کرد:  قرار شد از تجربه دیگران استفاده شود ینی دستاوردهای خودمان را داشته باشیم و حفط کنیم و از تجربه دیگران هم استفاده کنیم.
جلیلی گفت: اگر معتقدند علم و  اقتصاد مرز ندارد پس جرا یکی از آن سر دنیا می آید و می گوید راجع به فلان مطلب علمی تحقیق نکنید .
وی با تأکید بر اینکه اتکا به درون باید داشت، ادامه داد: سازوکار برجام در بندهای 36 و 37 این است که اگر ایران اعتراضی داشت ظرف 60روز شورای نگهبان تصمیم بگیرد که تحریم ها برگردد یا نه ولی اگر آن ها به اقدامات ایران اعتراض کنند میتوانند تمام تحریم ها را برگردانند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما برای این توافقات هزینه های سنگینی داده ایم، افزود: برای بهبود وضعیت معشیت، هم امکانات مادی از گاز گرفته تا حمل و نقل و نفت و... هم نیروی جوان و تحصیلکرده داریم اما الان برای پیشرفت اقتصادی نیازمند مدیریت خوب و صحیح هستیم.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب: 430684
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *