۰

رتبه آبکی ایران!+کارتون

همچنین ناسا و مرکز هوا و فضای آلمان با ارزیابی آب جاری مصرفی بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ میلادی نشان داده‌اند، رودخانه‌های دجله و فرات ـ که بخش هایی از ترکیه، سوریه، عراق و غرب ایران را مشروب می‌کنند ـ پس از هند، بیش از هر جای دیگر در حال از دست دادن آب هستند.
رتبه آبکی ایران!+کارتون
به گزارش سرویس چند رسانه ای تفتان ما، نیمه‌های اردیبهشت سال 92، زمانی که گزارشی توسط ناسا منتشر شد که حکایت از تغییراتی در کره خاکی داشت و از برهم خوردن اقلیم در برخی مناطق زمین، از جمله خاورمیانه خبر می‌داد، گذشت چند سال پر بارش در کشورمان، موجب شد که برخی مسئولان کشورمان با اطمینانی خاص، واکنش عجیبی به این گزارش نشان دهند.

از جمله این افراد، محمد تقی زمانیان، معاون وقت توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور بود که با غیرعلمی خواندن پیش‌بینی جدید ناسا، مبنی بر وقوع خشکی سی ساله در ایران گفت: «نظام طبیعت به صورت مداوم خود را کنترل می‌کند و اگر قرار بود اقلیم کره زمین با کارهای انسان تغییر کند، زندگی بشر سالها پیش تمام می‌شد».

این در حالی بود که بر اساس گزارش منتشره در ناسا، به دلیل شرایط لایه اوزن و همچنین انحراف زمین به میزان یک‌میلیونم‌درصد از مسیر چرخشی خود به دور خورشید، پیش بینی شده بود که 45 کشور جهان دچار خشکسالی شدید شده و در صورت عدم ذخیره منابع آبی دچار بحران در تولید کشاورزی و همچنین دامداری خود می‌شوند.

آن گونه که در این گزارش آمده بود، پیش بینی شده که این دوره خشکسالی سه دهه به طول بینجامد و اثرات نامطلوبی بر 45 کشور فهرست شده بگذارد، به گونه ای که حتی می‌توان گفت در کدام کشورها شدیدتر اثر خواهد گذاشت و در کدامشان تأثیر کمتری بروز خواهد داد.

انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 429315
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *