۰

توقیف کامیون حمل کوسه ماهی و دلفین های ۲۵ میلیاردی در شهرستان کنارک

فرمانده انتظامی کنارک از کشف 82 قطعه کوسه ماهی و دو قطعه دلفین، به ارزش 25 میلیارد ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون یخچال دار دراین شهرستان خبر داد.
توقیف کامیون حمل کوسه ماهی و دلفین های ۲۵ میلیاردی در شهرستان کنارک
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، سرهنگ "غلام شهرکی" در گفت و گو با طلوع کنارک  اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر این که مقادیر زیادی کوسه ماهی و دلفین توسط شکارچیان غیر مجاز، شکار شده است و این افراد سود جو با استفاده از یک دستگاه کامیون یخچال دار قصد جابه جایی این اقلام را دارند، بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان کنارک با اشراف اطلاعاتی و با همکاری ویژه  کارشناسان اداره محیط زیست، خودرو مورد نظر را در سطح شهر شناسایی و در یک عملیات هدفمند توقیف و در بازرسی دقیق از این کامیون، 82 قطعه کوسه ماهی و دو قطعه دلفین به وزن 801 کیلو گرم را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی اقلام مکشوفه 25 میلیارد ریال برآورد شده است، تاکید، کرد:  در این رابطه، یک قاچاقچی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی کردند.
شهرکی  با بیان اینکه کشف محموله قاچاق کوسه ماهی و دلفین با این وسعت تاکنون بی سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: این برای  دومین بار است که محموله قاچاق کوسه ماهیان از قاچاقچیان و شکارچیان غیرمجاز کشف شده است.

نظرات کارشناسی قطعی نشده است
یک منبع آگاه در اداره محیط زیست نیز در گفتگو با خبرنگار طلوع کنارک  با اشاره به اینکه  پرونده فرد دستگیر شده در دستگاه قضایی در حال پیگیری می باشد، گفت : محموله کشف شده برای تعیین بافت و کارشناسی و ارزیابی توسط ماموران محیط زیست به آزمایشگاه مورد اطمینان فرستاده شده است.
وی افزود: هنوز هیچگونه نظر کارشناسی و ارزیابی قطعی از نوع گونه، بافت و اعلام جریمه برای متخلفان قطعی نشده است.

واکنش صیادان به کشف نخستین محموله کوسه ماهیان در بندر کنارک
    
به گزارش طلوع کنارک ، در مهرماه امسال نیز برای نخستین بار در کشور ماموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنارک، موفق به کشف  محموله قاچاق کوسه ماهیان از یک لنج صیادی در این شهرستان شدند . عملی که  با اعتراض جمعی از صیادان محلی روبرو شد.
این صیادان با ارسال نامه ای به پایگاه خبری تحلیلی طلوع کنارک، عنوان کرده بودند، "کوسه ها به طور غیرعمد در تور صیادان گرفتار می شوند".
بر پایه این گزارش، به نظر می رسد نوعی خلاء قانونی در این زمینه وجود دارد، که طبق اخبار رسیده، سازمان شیلات در حال رایزنی با محیط زیست ، درخصوص قانونی بودن صید ضمنی کوسه ماهیان توسط صیادانی است که این گونه آبزی به طور ناخواسته در تورشان گرفتار می شود.
لازم به ذکر است : طبق مصوبه ۳۸۰ شورای عالی حفاظت محیط زیست جریمه صید هر کوسه ماهی ۳۰ میلیون تومان برآورد شده است.
انتهای پیام/
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 429618
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *