۰

مصدومیت 16 نفر در شش حادثه رانندگی در جاده های قم

معاون مرکز فوریتهای پزشکی قم گفت: در اولین روز از تعطیلات نوروزی شش حادثه رانندگی در جاده های این استان اتفاق افتاد که منجر به مصدومیت 16تن از هموطنان شد.
مصدومیت 16 نفر در شش حادثه رانندگی در جاده های قم
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما، به نقل از ایرنا، مهدی فراهانی روز شنبه اظهار داشت: در برخورد دو خودرو در ساعت 5 صبح جمعه درجاده جعفریه قم پنج تن مجروح شدند که دو نفر از آنان به دلیل وخامت حال توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی قم منتقل شدند.

وی گفت: عصر دیروز نیز واژگونی وانت در جاده سلفچگان به نیزار قم نیز پدر و پسری را مصدوم کرد که با کمک بالگرد اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند. فراهانی ، تصادف درجاده گرمسار را از دیگر حوادث روز گذشته در محورهای قم ذکر کرد و افزود: دراین حادثه رانندگی دو نفر مجروح شدند که توسط اورژانس به مراکز درمانی قم انتقال یافتند.

به گفته وی همچنین در حادثه واژگونی پژو 206 در جاده قدیم قم - اصفهان چهار تن مصدوم که توسط اورژانس به یکی از بیمارستانهای قم منتقل شدند. وی ادامه داد: واژگونی وانت در محور سلفچگان قم به دلیجان نیز دو مصدوم برجای گذاشت.

فراهانی گفت: برخورد خودرو با موتور سیکلت در کمربندی امامزاده جمال 72 تن قم نیز منجر به مصدومیت راکب موتور شد که توسط اورژانس به مراکز درمانی قم منتقل شد. طرح نوروزی مرکز فوریت های پزشکی قم از 26 اسفند 94 آغاز و تا 16 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

اورژانس قم با 38 پایگاه در محورهای مواصلاتی قم مشغول خدمت رسانی به مسافران و شهروندان است. رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم نیز گفت: بیشتر حوادث جاده ای به دلیل ناتوانی درکنترل وسیله نقلیه و واژگونی خودرو رخ داده که بیشترین عامل آن توجه نکردن رانندگان به جلو بوده است.

سرهنگ اردشیر جمشیدی توضیح داد که این مساله می تواند ناشی از خواب آلودگی، سرعت غیر مجاز و حتی در حد روشن کردن ضبط ماشین حین رانندگی باشد. قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر،
 
جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم –کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد. استان قم در شاهراه مواصلاتی 17 استان کشور قرار گرفته است.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 429783
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *