مدیریت خشم با تأکید بر آموزه‌های دینی راهکار حل مشکلات زندگی نوجوانان است

16 فروردين 1395 ساعت 12:03

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: آموزش مهارت حل مسئله و مدیریت خشم با تأکید بر آموزه‌های دینی می‌تواند توانایی کنار آمدن با مشکلات زندگی در نوجوانان را ارتقا بخشد.


به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، رسول نامی در زاهدان اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پایان نامه‌ای را با عنوان اثر بخشی آموزش مهارت حل مسئله و کنترل خشم بر کاهش خشم و کنار آمدن با مشکل با تاکید بر آموزه‎های دینی در نوجوانان کانون اصلاح و تربیت شهرستان زاهدان، مورد حمایت قرار داده است.
وی افزود: در این پایان‎نامه جامعه هدف را نوجوانان حاضر در کانون اصلاح و تربیت شهرستان زاهدان که داوطلب همکاری در پژوهش بوده‎اند، تشکیل داده و نمونه انتخاب شده شامل 50 نفری است که پایین‎ترین نمره از پرسشنامه‎های خشم و کنار آمدن با مشکل را به دست آورده‎اند.
نامی ادامه داد: نمونه با توجه به روش تحقیق به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند که برای هر دو گروه توزیع پرسشنامه بروز خشم حالتی - صفتی اسپیلبرگر، استاکسی و پرسشنامه راهبردهای کنار آمدن با مشکل به صورت پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری اجرا شد.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: برنامه آموزش حل مسئله و کنترل خشم با تاکید بر قرآن و آموزه‎های دینی در 10 جلسه 90 دقیقه‎ای (هر کدام 5 جلسه) برای گروه آزمایش برگزار شد و نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش مهارت حل مسئله و مدیریت خشم با تاکید بر آموزه‎های دینی به طور معنی داری می‎تواند توانایی کنار آمدن با مشکلات زندگی را در نوجوانان افزایش دهد و در کاهش خشم آنان موثر باشد.
وی تاکید کرد: از این رو آموزش مهارت‎های زندگی مانند مهارت حل مسئله و مدیریت خشم در مراکزی که مسئولیت تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان را به عهده دارند توصیه می‌شود.
انتهای پیام/ فارس


کد مطلب: 430016

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/430016/مدیریت-خشم-تأکید-آموزه-های-دینی-راهکار-حل-مشکلات-زندگی-نوجوانان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir