۰

مدیریت خشم با تأکید بر آموزه‌های دینی راهکار حل مشکلات زندگی نوجوانان است

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: آموزش مهارت حل مسئله و مدیریت خشم با تأکید بر آموزه‌های دینی می‌تواند توانایی کنار آمدن با مشکلات زندگی در نوجوانان را ارتقا بخشد.
مدیریت خشم با تأکید بر آموزه‌های دینی راهکار حل مشکلات زندگی نوجوانان است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، رسول نامی در زاهدان اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پایان نامه‌ای را با عنوان اثر بخشی آموزش مهارت حل مسئله و کنترل خشم بر کاهش خشم و کنار آمدن با مشکل با تاکید بر آموزه‎های دینی در نوجوانان کانون اصلاح و تربیت شهرستان زاهدان، مورد حمایت قرار داده است.
وی افزود: در این پایان‎نامه جامعه هدف را نوجوانان حاضر در کانون اصلاح و تربیت شهرستان زاهدان که داوطلب همکاری در پژوهش بوده‎اند، تشکیل داده و نمونه انتخاب شده شامل 50 نفری است که پایین‎ترین نمره از پرسشنامه‎های خشم و کنار آمدن با مشکل را به دست آورده‎اند.
نامی ادامه داد: نمونه با توجه به روش تحقیق به دو گروه آزمایش و گواه تقسیم شدند که برای هر دو گروه توزیع پرسشنامه بروز خشم حالتی - صفتی اسپیلبرگر، استاکسی و پرسشنامه راهبردهای کنار آمدن با مشکل به صورت پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری اجرا شد.
قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: برنامه آموزش حل مسئله و کنترل خشم با تاکید بر قرآن و آموزه‎های دینی در 10 جلسه 90 دقیقه‎ای (هر کدام 5 جلسه) برای گروه آزمایش برگزار شد و نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش مهارت حل مسئله و مدیریت خشم با تاکید بر آموزه‎های دینی به طور معنی داری می‎تواند توانایی کنار آمدن با مشکلات زندگی را در نوجوانان افزایش دهد و در کاهش خشم آنان موثر باشد.
وی تاکید کرد: از این رو آموزش مهارت‎های زندگی مانند مهارت حل مسئله و مدیریت خشم در مراکزی که مسئولیت تعلیم و تربیت نوجوانان و جوانان را به عهده دارند توصیه می‌شود.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 430016
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *