۰

مجلدات اول و دوم دانشنامه علوم قرآن آماده نشر می‌شود

رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از اتمام مراحل علمی دو مجلد نخست دانشنامه علوم قرآن خبر داد.
مجلدات اول و دوم دانشنامه علوم قرآن آماده نشر می‌شود
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اعلام این خبر گفت: دانشنامه علوم قرآن اکنون مراحل علمی دو جلد اول را از مجموعه قرآن شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به پایان رسانده است.
وی افزود: در سال جدید تلاش داریم کارهای ویرایشی این دو جلد را انجام دهیم، امیدواریم تا انتهای سال و در شش ماه دوم مراحل ویرایش این دو مجلد را به پایان برسانیم.
حجت‌الاسلام مقیمی حاجی با اشاره به اینکه دو مجلد اول این دانشنامه بحث‌های مربوط به شناخت، وحیانی بودن قرآن، تاریخ، رسم الخط و قرائت قرآن کریم را مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: همچنین اعجاز قرآن، محکم و متشابه، اهداف و تدبر در قرآن که مربوط به اصلاح «قرآن شناخت» است، در محتوای مجلد اول و دوم به کار برده است.
وی ادامه داد: متوسط هر مجلد این دانشنامه نیز در حدود دانشنامه فاطمی، 500 صفحه خواهد بود، البته هم اکنون برای این مجلدات مشخص نشده که احتمالا همین میزان صفحات برای هر مجلد خواهد بود.
حجت‌الاسلام مقیمی حاجی درباره دانشنامه علوم قرآن گفت: این دانشنامه در حدود شش تا هفت جلد خواهد شد که فعلاً در حال آماده‌سازی مجلدات اول و دوم آن هستیم.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 430115
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *