۰

امسال باید نتیجه ی سیاست ها و عملکرد دولت تدبیر و امید مشخص شود

آیت الله دری نجف آبادی گفت : امسال باید نتیجه ی دوره ی اول سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید مشخص شود و این نتایج بی تردید برای انتخابات دور بعدی دولت بسیار مهم است و اگر در این سال کاری را صورت ندهد ممکن است در نهایت کارنامه ی درخشانی برای دولت وجود نداشته باشد.
امسال باید نتیجه ی سیاست ها و عملکرد دولت تدبیر و امید مشخص شود
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از دیار آفتاب؛آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ی ولی فقیه در استان مرکزی عصر دوشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی  استان مرکزی در محل بیت امام جمعه اراک در جمع مدیران دستگاه های اجرایی به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ کسب و تدبیر در جامعه ی اسلامی تاکید کرد.

دری نجف آبادی در ابتدا ضمن اشاره به توصیه های امام صادق(ع) در امر اقتصاد جامعه گفت : در اسلام کسب و تدبیر اساس زندگی انسان و جامعه را شکل می دهد و تدبیر وظیفه ی ذاتی و عنصر اصلی هر مومنی محسوب می شود و متاسفانه امروز در جامعه ی ما به کسب و کار و تدبیر به اندازه ی کافی پرداخته نمی شود.

وی ادامه داد : یکی از کارهایی که از مجموعه ها انتظار می رود و باید مسئولین  روی آن تمرکز داشته باشند و برای تحقق اقتصاد مقاومتی از آن کمک بگیرند امر تقویت انگیزه در سطح جامعه است.

نماینده ی ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه نیروگاه های استان با بازده ی کمتر از ۳۵درصد در حال فعالیت اند گفت : باید مسئولین کشور و استان با اتکا به تکنولوژی های نوین راندمان نیروگاه ها را به میانگین جهانی که بازده ای در حدود ۶۵ درصد است برسانند.

دری نجف آبادی با اشاره به این که ما در کشور باید تمام علوم و تکنولوژی های  مورد نیاز در صنایع را در اختیار خود داشته باشیم بیان کرد : مسئولان در بستن قرارداد های خارجی دقت داشته باشند که باید تکنولوژی به کار رفته در ماهیت قرارداد نیز وارد کشور شود و تمامی قراردادها ماهیت انتقال تکنولوژی را مد نظر داشته باشد و یا اینکه زیرساخت لازم برای مهندسی معکوس فناوری های مربوطه در موازات قراردادهای خارجی مد نظر باشد.

وی با اشاره به سه هزار واحد صنعتی استان مرکزی که با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصدکار می کنند گفت : این مشکلات به دلیل واگذاری های خارج از اصول بوده که باعث شده  صنایع در فضای رقابت و پیشرفت قرار نگیرند و این مشکلات را برای کشور و استان فراهم کنند.

نماینده ی ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد : زنجیره ای کردن صنعت و کشاورزی با رویکرد کاهش هزینه ها باید مد نظر قرار گیرد و در این زمینه از تولید انرژی تا تولیدات کشاورزی باید از تکنولوژی های روز دنیا بی بهره نمانیم .

دری نجف آبادی با اشاره به سرانجام رسیدن مذاکرات و تصویب برجام گفت : امسال باید نتیجه ی دوره ی اول سیاست ها و برنامه های دولت تدبیر و امید مشخص شود و این نتایج بی تردید برای انتخابات دور بعدی دولت بسیار مهم است و اگر در این سال کاری را صورت ندهد ممکن است در نهایت کارنامه ی درخشانی برای دولت وجود نداشته باشد.

نماینده ی ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از روند پیشرفت مجتمع آندسازی کارخانه ی آلومنیوم سازی اراک گفت : با وجود این که قیمت فروش آلومینیوم در سال گذشته رشدی در حدود چهار برابر داشته است اما هیچ حرکت مناسب و درخوری برای تکمیل مجتمع آندسازی از سوی کارخانه ی آلومنیم سازی صورت نگرفته است، برای افتتاح یک مرکز آندسازی این همه سوء استفاده برای چه است و با وجود قولهایی که داده بودند هیچ پاسخی به کسی نمی دهند.

دری نجف آبادی با اشاره به جایگاه روحانیت در امر فرهنگ سازی در زمینه ی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار کرد: در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی وظیفه روحانیت فرهنگ سازی و پشتیبانی از مسئولین است و مسئولین نیز باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه های ویژه ای داشته باشند چرا که فرهنگ کار و تولید باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به آمارهای بدون مبنا که برخی نهادها با اعلام اینکه مثلا نیاز مالی ماهانه ی یک خانواده در ایران نزدیک به سه و نیم میلیون می باشد و اینکه این صحبت ها در کشور باعث تنش و تشنج می شود گفت : چرا باید برخی با این آمارهای اشتباه  برای کشور و برای مسئولان دولت بار مسئولیت اضافی ایجاد کنند.

نماینده ی ولی فقیه با اشاره به این که با اتکا به تولیدات داخلی می توان به اقتصادی مقاوم رسید خاطر نشان کرد: همه انگیزه ها برای تحقق و رشد اقتصاد مقاومتی باید به کار گرفته شود و به سوی رونق اقتصادی حرکت کنیم .

انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 430195
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *