۰

هواشناسی:آلودگی به وضوح دیده می شود/مرکز پایش:هوا سالم است+تصاویر

در حالی که روزهای گذشته و امروز آلایندگی برای مردم و هواشناسی کاملا مشخص بود ولی همچنان برای محیط زیست استان مرکزی هوا سالم و میزان آلایندگی ها پایین تر از استاندارد بود.
هواشناسی:آلودگی به وضوح دیده می شود/مرکز پایش:هوا سالم است+تصاویر
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از اراک امروز؛ آلودگی هوا یکی از مهمترین مشکلات شهرهای صنعتی جهان به شمار می رود و اراک هم به عنوان یک کلانشهر صنعتی از این معضل در امان نمانده و این در حالیست که تابلوهای نشاندهنده این وضعیت، خود در وضعیت نامناسبی قرار دارند.
 
a1(2)
شهر اراک به دلیل ویژگیهای اقلیمی و به دلیل محاط شدن توسط ارتفاعات، وجود کویر (تالاب میقان) در پنج کیلومتری شمال شرقی که در تابستانها منبع تولید گرد و غبار و در زمستانها منبع تولید مه است، همچنین پدیده وارونگی دما در فصول پاییز و زمستان و عدم جریانهای جوی تاثیر گذار به منظور انتشار آلاینده ها از نظر طبیعی بسیار مساعد شرایط تثبیت آلودگی هوا است.
 
در حالی که روزهای گذشته و امروز آلایندگی برای مردم و هواشناسی کاملا مشخص بود ولی همچنان برای محیط زیست استان مرکزی هوا سالم و آلایندگی ها پایین تر از استاندارد بود.
 
البته مردم اراک چند وقتی است که به این شرایط عادت کرده اند و خودشان با مشاهده آسمان پی می برند که هوای اراک سالم هست یا نیست.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان مرکزی:
وجود غبار به وضوح دیده می شود/دید افقی به چهار هزار متر رسیده است
محمدرضا احمدی کارشناس اداره کل هوا شناسی استان مرکزی با اشاره به اینکه پدیده غبار سطح شهر اراک را فرا گرفته است گفت: پدیده غبار دید افقی را در سطح شهرستان اراک تا چهار هزار متر کاهش داده است.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان مرکزی اظهار کرد: در شرایط استاندارد دید افقی حدود 10 هزار متر است که به دلیل وجود غبار این میزان دید به حدود چهار هزار متر در اراک رسیده است.
 
احمدی اظهار کرد: در روز های اخیر به دلیل سکون نسبی جو شاهد غبار در سطح شهرستان اراک بودیم به طوری که میزان غبار در روز پنجشنبه دید افقی را به دو هزار متر کاهش داده بود.
 
وی ادامه داد: به دلیل اینکه این روزها غبار با رطوبت همراه است بیشتر با چشم قابل مشاهده است.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: البته با توجه به اینکه پیش بینی می شود در روز های آینده شاهد ورزش باد در استان باشیم به تدریج از میزان آلایندگی ها کاسته خواهد شد.


کارشناس واحد پایش آلودگی هوای استان مرکزی
هوا سالم است/پس از  هشت ساعت آلودگی مداوم،شرایط آلایندگی اعلام می شود
مهدی مصطفوی کارشناس واحد پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با توجه به بررسی داده های شبکه سنجش آلودگی هوای شهر اراک در طی 24 ساعت گذشته منتهی به 15 اسفندماه شاخص کیفیت هوا بیانگر کیفیت هوای سالم در روز گذشته بوده است.
 
مصطفوی اظهار کرد: صبح امروز نیز کلیه پارامترها شاخص آلودگی هوای اراک را پایین تر از استاندارد نشان می دهد که بیانگر کیفیت هوای سالم است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار اراک امروز مبنی بر اینکه غبار و آلایندگی به صورت ظاهری قابل مشاهده بوده و هواشناسی هم این موضوع را تایید کرده است گفت: البته خودم هم وضعیت را مشاهده کردم ولی باید بین پنج تا هشت ساعت به صورت مداوم در شرایط آلایندگی قرار داشته باشیم که شرایط آلایندگی اعلام کنیم.
 
تابلوهای نمایشگر آلودگی محیط و کیفیت هوا در سطح شهر برای اطلاع رسانی در لحظه به شهروندان نصب شده، اما متاسفانه این تابلوها یا خراب هستند یا خاموش و یا اطلاعات نمایش داده شده در آنها به قدری متناقض است که اعتماد به این اطلاعات دشوار می شود.
 
تصاویری از هوای امروز اراک:
a1(7) a1(21) a1(20)
گزارش از محمدرضا داودآبادی
 
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۹
کد مطلب: 428467
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *