۰

صد‌ها هزار پوند گوشت موش در بازار‌ها و رستوران‌های آمریکا

رسانه‌های آمریکایی از توزیع صد‌ها هزار پوند گوشت موش در بازار‌ها و رستوران‌های آمریکا خبر دادند.
صد‌ها هزار پوند گوشت موش در بازار‌ها و رستوران‌های آمریکا
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سایت آمریکایی Healthy Food Team نوشت: اخیراً خبری در سرتاسر ایالات متحده آمریکا پخش شده که موجب نگرانی مردم شده است؛ بازرسان غذا و دارو آمریکا چند بسته مشکوک را از ماموران گمرک بندر سان فرانسیسکو کشف و ضبط کردند که از چین به آمریکا ارسال شده بود؛ پس از بررسی این بسته‌ها، مقدار زیادی گوشت موش کشف شد که قرار بود به عنوان مرغ بدون استخوان در بازارهای آمریکا به فروش برسد.
گزارش‌های اخیر بازرسان F.D.I که بعد از کشف محموله‌های غیرقانونی ماموران گمرک و بر اساس تحقیقات دقیق اعلام شده حاکی از این است که صد‌ها هزار پوند گوشت موش در بازار‌ها و رستوران‌های آمریکا در حال گردش است.
بر اساس گزارشی دیگر، مسئولان آمریکایی در تلاشند به سرعت این گوشت‌ها را از بین ببرند زیرا فاش شده است که این گوشت‌ها به کارخانه‌های فرآوری محصولات غذایی خواهد رفت تا به عنوان گوشت مرغ به فروش برسد.
یک عضو هماهنگ کننده F.B.I در این‌باره اظهار کرد: بازار سیاه گوشت مرغ در آمریکا یک تجارت بزرگ را در دست دارد و صنعتی مولتی میلیون دلاری است که سودای ثروت را بر سلامت مردم ارجحیت می‌دهد.
وی افزود: چین و مکزیک از جمله کشورهایی هستند که سالانه بیش از 60 میلیون پوند بازار سیاه گوشت در آن کشف و ضبط می‌شود و هر ساله در آمریکا شرایط مشابه اینچنینی نیز گزارش می‌شود؛ مثلا سال گذشته بازرسان F.D.I مقدار قابل توجهی گوشت صاریغ (حیوانی که انواع مختلف آن‌ها جثه‌هایی به اندازه موش و گربه دارند و در قاره آمریکا، به ویژه جنگل‌های آمریکای جنوبی یافت می‌شوند) کشف کردند که از مکزیک به آمریکا قاچاق می‌شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: توزیع کنندگان گوشت در بازار سیاه در ایام ویژه‌ای مانند تعطیلات و زمانی که رخدادهای ورزشی در این کشور در جریان است، مبادرت به فروش گوشت‌های تقلبی می‌کنند؛ مادامی که مشتری جنس واقعی طلب می‌کند، متخلفان راه‌هایی را برای فریب مردم پیدا می‌کنند؛ طبق آخرین تخمین‌های زده شده، هر ساله بیش از 300 میلیون دلار سود متخلفان از فروش گوشت‌های آلوده است.
در حال حاضر در آمریکا هنگام سفارش غذایی گوشتی در رستوران یا خرید گوشت از قصابی مشتری واقعاً نمی‌داند که به جای گوشتی که سفارش داده چه چیزی را به او تحویل می‌دهند.
انتهای پیام/ فارس
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 430204
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *