۰

مقدمات برقراری بیمه بیکاری کارگران نساجی بروجرد کلید خورد/کارگران بعد از 6 ماه دوباره به کار باز خواهند گشت

با گذشت حدود یکماه از لغو قرارداد 483 نفر از کارگران نساجی بروجرد سرانجام مقدمات لازم برای برقراری بیمه بیکاری کارگران نساجی بروجرد در حال اجراست و با وعده های صاحبان کارخانه نساجی قرار شده که کارگران بعد از 6 ماه دوباره به کار بازگردند.
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از  بازتاب بروجرد 29 اسفند ماه سال 94 قرارداد 483 نفر از کارگران نساجی بروجرد لغو شد و این لغو قراردادها به بهانه اجرای طرح نوسازی در این واحد تولیدی انجام شد.
در این مدت خبرهایی مبنی بر بازگشت دوباره به کار کارگران نساجی بروجرد شنیده می شد که بعد از گذشت 26 روز امروز و فردا شدن های بسیار و برقرار نشدن بیمه بیکاری و روند پیگیری این موضوع کارگران را دچار بلاتکلیفی کرده بود.
 کارگران چندین بار تا کنون در مقابل نساجی بروجرد تجمع کردند و خواستار رسیدگی به این وضعیت خود شدند تا یا بیمه بیکاری برقرار شود و یا دوباره به کار بازگردند.

 اما تنها پاسخی که کارگران از زبان مسئولان شهرستانی و صاحبان نساجی شنیدند در دوجمله خلاصه شد : صبر کنید ، امروز و فردا وضعیت مشخص می شود .
اما هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفت، سرانجام دو روز پیش این کارگران صبرشان لبریز شد و با تجمع در مقابل نساجی، وارد کارخانه شدند و خواستار تعیین تکلیف خود شدند که بعد از گذشت حدود یک ماه این وضعیت انها مشخص گردد.
روز گذشته جلسه ای برگزار و مشکلات و مسائل نساجی بروجرد و کارگران مطرح شد که "امید علایی" جانشین مدیر عامل نساجی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: قرار شد روز شنبه برنامه های کاری و  توجیهات این برنامه به صورت یک گزارش تهیه و در اختیار هیات قرار گیرد و سپس بیمه بیکاری کارگران بیکار شده نساجی بروجرد برقرار گردد.
 وی اضافه کرد: با توجه به پیگیریها قرار شد به محض برقراری بیمه بیکاری کارگران نساجی ، بحث بازگشت به کار آنها نیز در دستور کار قرار گیرد.
 علایی اظهار داشت: طبق برنامه ریزیها قرار است که کارگران بعد از 6 ماه دوباره به کار بازگردند و در این واحد تولیدی مشغول به کار شوند.
 وی بیان کرد: بعد از برقراری بیمه بیکاری کارگران ، قراردادهای بازگشت به کار تهیه می شود و در اختیار افراد قرار می گیرد. 

در ادامه "کامران فرشید" رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: در حال حاضر کار مقدماتی برای برقراری بیمه بیکاری کارگران نساجی بروجرد در حال انجام است . 
وی اضافه کرد: کار استعلام سابقه بیمه کارگران نساجی در حال پیگیری است و چون این تعدیل نیرو موقتی است باید طرح ارائه شود و بیمه کارگران برقرار گردد. 
به گزارش بازتاب بروجرد قرار است که در این مدت 6 ماه طرح نوسازی در این واحد تولیدی اجرا شود و بعد از 6 ماه کارگران لغو قرار داد شده دوباره به کار بازگردند. 
در حال حاضر نساجی بروجرد با 50 درصد نیرو در حال فعالیت است.
 انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب: 430988
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *