۰

کاهش 70 درصدی تقاضا در بازار مواد پروتیینی /نوسانات تا پایان فصل گرما ادامه دارد

رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان با عنوان اینکه سال جدید را با وضعیت نامناسبی در بازار مواد پروتیینی آغاز کردیم گفت: کاهش تقاضایی که به وجود آمده تا پایان فصل گرما در بازار مواد پروتیینی وجود خواهد داشت.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، مهدی یوسفخانی با اشاره به وضعیت بازار مرغ در هفته های اخیر اظهار داشت:  متاسفانه سال 95 را با شرایط نامناسبی آغاز کردیم چرا که قیمت مرغ از اسفند ماه سال گذشته که تا 6700 تومان رسیده بود به شدت کاهش یافته و به 5300 رسیده است که این قیمت در یک هفته گذشته نیز ثابت مانده است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه شرایط فعلی بوجود آمده بسیار شرایط ناخوشایندی است طوری که قیمت تمام شده ای که برای مرغ در بازار تعیین شده به ضرر تولید کننده و مرغداران خواهد بود.
 
رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان با بیان علت اینچنینی افت قیمت  مرغ افزود: همه ساله بازار مرغ یک بازار بدی را در فروردین ماه تجربه می کند که ما آن را اصطلاحا سیاه بازار می نامیم که در این مدت تقاضا 60 تا 70 درصد در بازار مرغ کاهش پیدا میکند.
 
یوسفخانی با بیان اینکه این کاهش تقاضا و افت قیمتی که پس از آن رخ می دهد بعد از پایان یافتن تعطیلات شدت بیشتری میگیرد عنوان کرد: معمولا این کاهش تقاضا با پایان یافتن تعطیلات 13 فروردین سیر نزولی بیشتری را یه خود می گیرد چرا که در ایام قبل از عید و همچنین در طول عید بیشتر مردم سعی می کنند تا نیاز های خود را از بازار تهیه کنند  و در واقع می توان گفت پس از تعطیلات نقدینگی مردم به شدت افت پیدا کرده و دیگر به دنبال خرید مواد پروتیینی در این ایام نیستند.
 
وی با عنوان اینکه دوباره با شروع شدن اردیبهشت ماه با کمی افزایش تقاضا رو به رو خواهیم بود اظهار داشت: با شروع اردیبهشت ماه کمی وضعیت بازار بهتر خواهد شد اما باز هم نمیتوان گفت که به شرایط مطلوب خواهد رسید از طرف دیگر پس از اردیبهشت ماه و با شروع فصل گرما باز بازار مواد پروتیینی با کمی افت تقاضا رو به رو خواهد بود و در کل میزان فروش ما در فصل تابستان حدود 30 درصد نسبت به فصل های پاییز و زمستان افت پیدا خواهد کرد.
 
رییس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان با اشاره به وضعیت بازار تخم مرغ اظهار داشت: بازار تخم مرغ در حال حاضر از وضعیت مناسبی برخوردار است و حدود یک ماهی هست که با ثبات نسبتا خوبی همراه بوده و در حال حاضر کیلویی 4200 برای مصرف کننده در حال عرضه می باشد.
انتهای پیام/ راه دانا
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 431079
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *