۰

آماده‌باش تیم‌های اضطراری بسیج جامعه پزشکی به دلیل وقوع سیل در کشور

معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی از آماده‌باش تیم‌های اضطراری این سازمان جهت ارائه خدمت به حادثه‌دیدگان سیل و آب‌گرفتگی در کشور، گفت: تیم‌های معین در استان‌های تهران، قم و اصفهان در صورت لزوم به جنوب‌غرب کشور اعزام می‌شوند.
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، روح‌الله قائدامینی در رابطه با مجموعه اقدامات بسیج جامعه پزشکی در رابطه با سیل و آب‌گرفتگی در کشور، اظهار داشت: از سال گذشته ساماندهی تیم‌های اضطراری در تمام استان‌ها انجام گرفته و هماهنگی‌های درون و بین‌بخشی با سایر دستگاه‌های مؤثر در حوزه مدیریت بحران صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع سیل و آب‌گرفتگی تیم‌های اضطراری سازمان بسیج جامعه پزشکی به حالت آماده‌باش درآمدند، افزود: در هر شهرستان سه تیم تخصصی تشکیل شده و در استان‌های خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری و لرستان نیز تیم‌های بیشتری در این زمینه به حالت آماده‌باش در آمدند.
معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی، گفت: تیم‌های معین در استان‌های اصفهان، قم و تهران نیز به حالت آماده‌باش بوده و در صورت لزوم به جنوب‌غرب کشور اعزام می‌شوند.
وی با تأکید بر اینکه نیروهای بسیج جامعه پزشکی در کنار تیم‌های هلال‌احمر حضور یافته و در صورت لزوم اقدامات امدادی و درمانی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای تشکیل بیمارستان صحرایی نیز وجود دارد و پیش از این رزمایش مربوط نیز صورت گرفته است.
قائدامینی در پایان به مردم هشدار داد به توصیه‌های سازمان هواشناسی، هلال‌احمر و مدیریت بحران در رابطه با وضعیت سیل و آب‌گرفتگی توجه لازم را داشته باشند تا شاهد کاهش بروز حوادث کمتر در این زمینه باشیم.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 431143
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *