سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش خبر داد؛

آغاز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف رجبیه در خاش

28 فروردين 1395 ساعت 10:29

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش از آغاز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در خاش خبر داد.


حجت الاسلام اكبر نيري در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما  با اشاره به فضلیت های ماه رجب اظهار کرد: طبق فرموده پیامبر مكرم اسلام(ص) ماه رجب ماه خداست و هر کس یک روز را در این ماه روزه بگیرد عذاب الهی از او برداشته و درهای جهنم بر روی او بسته می‌شود.
 
وي با بيان اينكه اعتکاف دریایی رحمت است، افزود: اعتکاف باید با نیت قربه الی الله انجام شود و اعتکاف از روی ایمان و یقین باعث مغفرت مومن می شود.
 
حجت الاسلام نيري خاطرنشان كرد: اعتکاف تضریح به درگاه خداوند است و در این سه روز با بندگی و تلاوت قرآنم به سمت خدانزدیک تر می شوند.
 
وي با بیان اینکه سال گذشته استقبال جوانان بسیار خوب بوده است، تصریح کرد: سال گذشته در شهرستان خاش بيش از 130 نفر از برادران و خواهران مومن شهرستان خاش در این مراسم معنوی شرکت کردند.
 
حجت الاسلام نيري از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف امسال خبر داد و گفت: ثبت نام این مراسم از 20 فروردین 95 آغاز شده و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام به اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان مراجعه کنند.
 
وی گفت: زمان برگزاری این مراسم از چهارشنبه 1 اردیبهشت لغایت شنبه 4  اردیبهشت ماه است.
 
حجت الاسلام نيري با اشاره به مساجدی که مراسم اعتکاف در آنها برگزار می‌شود، خاطرنشان كرد: در سه مسجد جامع، عترت النبی(ص‌) و مسجد فاطمه الزهرا(س) کوی سازمانی جهت برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده است.
 
وي با برشمردن آثار و فواید اعتکاف، گفت: این عبادت فرصتی مناسب برای اتصال یافتن به رحمت الهی و رسیدن به درجات عالیه است.
 
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش اظهار کرد: اعتکاف جلوه زیبایی از بندگی است که روح آدمی را فارغ از هر مساله دنیوی به تهذیب نفس و تحول در وجود خود سوق می دهد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 431200

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/431200/آغاز-ثبت-نام-مراسم-معنوی-اعتکاف-رجبیه-خاش

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir