۰

می خواستند با تغییر قانون کار، کارفرما را تقویت کنند / حقوق یک ماه کارگران، خرج یک روز برخی آقایان است!

نماینده مر دم ارومیه در مجلس گفت: دستمزد 812 هزار تومانی که برای کارگران در نظر گرفته شده است خرج یک روزه برخی آقایان است
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از ندای ارومیه، نادر قاضی پور در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی ندای ارومیه، با اشاره به وضعیت معیشت و مشکلات کارگران، اظهار کرد: اولین مشکل قشر کارگر مساله حقوق است، این دستمزد ماهیانه 812 هزار تومانی که برای کارگران در نظر گرفته شده است خرج یک روزه برخی آقایان است.
 
نماینده مردم ارومیه در خانه ملت تصریح کرد: یک خانواده چهار نفره چگونه می توانند با این مبلغ نیازهای اساسی خود از جمله  مسکن، مدرسه و بهداشت را تامین کند.
 
وی تهیه مسکن را مشکل دیگر کارگران عنوان کرد و افزود: کارگران در بحث مسکن مهر در دولت گذشته مورد بی مهری واقع شدند، وزیر راه و شهرسازی این دولت نیز از جایگزینی مسکن اجتماعی کارگران به جای مسکن مهر خبر داده بود که تا کنون این امر محقق نشده است.
 
قاضی پور ضمن بیان این که کارگران از امنیت شغلی برخوردار نیستند، اظهار کرد: یکی از دیگر مشکلات کارگران که بسیار وحشتناک است و باید جلوی آن گرفته شود اخذ امضا و تعهدنامه ای است که در آن فرد تعهد می کند که کارفرما تمامی حق و حقوق وی را رعایت کرده است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به قراردادهای موقت کارفرمایان گفت: برخی کارفرمایان برای کارهای مستمر و سالانه خود قراردادهای موقت 15 تا 20 روزه منعقد می کنند، در حالی که انعقاد این قراردادها و تمدید پی در پی آن به جای انعقاد قرارداد یک ساله ظلمی آشکار در حق کارگران است.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: راهکار حل این مشکلات اجرای دقیق قانون کار است، همه چیز در قانون مشخص است؛ اما اخیرا آقایان می خواستند با تغییر قانون کار، کارفرما را تقویت کنند که این اجازه را به آن ها نمی دهیم.
 
وی در ادامه اظهار کرد: شرکت های پیمانی در قبال یک پروژه مبلغی را دریافت می کنند و برای مثال یک سوم این مبلغ به دست کارگر می رسد، حال باید پرسید آن دو سوم باقی مانده کجاست، غیر از این است که این پول ها به جیب برخی واسطه ها و رانت خوارها ریخته می شوند؟
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: برخی مدیرکل ها حاضرند کارهای شخصی خانه و باغ خود را از طریق این شرکت های پیمانی انجام دهند، آیا این رفتارها با شخصیت زنان و مردان کارگر سزاوار است؟
 
قاضی پور همچنین در پایان با اشاره به وضعیت کارگران ساختمانی، خاطرنشان کرد: بیشترین آمار مرگ و میر بین کارگران مربوط به کارگران ساختمانی است که به طور سهمیه بندی بیمه می شوند و وقتی کار به اتمام می رسد بیمه آنان لغو می شود.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 431362
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *