۰

گلایه از واردات تراکتور در اوج خودکفایی/تنها با 40 درصد ظرفیت کار می‌کنیم

مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی ارومیه با بیان اینکه در کوتاهترین زمان می‌توانیم بهترین محصول‌ها را تولید و روانه بازار کنیم،‌ گفت: متأسفانه به علت کمبود فروش و وجود محصولات مشابه خارجی و وارداتی، با 40 درصد ظرفیت و توان خود فعالیت می‌کنیم.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از سازمان بسیج کارگری کشور؛ مشکینی مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی ارومیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 95 در خصوص اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل اظهار داشت: کارخانه تراکتورسازی ارومیه یکی از باسابقه‌ترین کارخانجات استان آذربایجان غربی است که در تولید انواع تراکتور فعالیت گسترده‌ای دارد و در این مجموعه چند سال اخیر جهش بخصوصی در تولید انواع تراکتورهای جدید صورت گرفته است و به نوعی استان و کشور را از وابستگی و خرید ماشین آلات خارجی بی‌نیاز کرده است.
مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی ارومیه ادامه داد: بنده با اقتدار می‌توانم بگوییم که از صفر تا 100 تولید این واحد کاملاً ایرانی و از 950 تراکتور تولید شده 51 دستگاه تحویل بازار خارجی شده و تماما به معنای اقتصاد مقاومتی عمل کرده‌ایم.
وی در خصوص حمایت از تولیدات داخلی گفت: برای حمایت از تولید داخلی با 120 شرکت قطعه‌سازی در داخل کشور همکاری و فعالیت داریم و از لحاظ کیفیت قطعات در حد بسیار عالی با نمونه‌های مشابه خارجی هستیم و در بحث تولید و تعداد تراکتور مشکلی نداریم و در کوتاهترین زمان می‌توانیم بهترین محصول‌ها را تولید و روانه بازار کنیم ولی به علت کمبود فروش و وجود محصولات مشابه خارجی و وارداتی، متأسفانه با 40 درصد ظرفیت و توان خود فعالیت می‌کنیم.
وی بیان کرد: شرکت تراکتورسازی ارومیه می تواند در زمینه تولید تراکتورهای جدید و باغی نیاز کل کشور را بابهترین کیفیت و با کمترین قیمت در مقایسه با نمونه خارجی تولید و به بازار عرضه کند به شرطی که دولتمردان جلوی واردات بی‌رویه تراکتور از کشورهای خارجی را گرفته و طوری شرایط را فراهم آورند که تعرفه واردات در جهت حمایت از نیروی کار و تولید داخل افزایش یابد.
مشکینی ابراز داشت: در اوایل سال گذشته محصول جدیدی نداشتیم و تنها تراکتور 240 تک و جفت را تولید می‌کردیم که حتما این محصول در داخل کشور قابل استفاده نبود و صادرات آن صورت می‌پذیرفت ولی امروز تمامی تولیدات داخلی اعم از 470 تک ، 470 جفت ،470 واترپروف برنج، تراکتور 950 نیو، تراکتور 938 نیو محصولات جدید این کارخانه هستند و سبدی کامل از انواع تراکتور را تولید می‌کنیم؛ هدف اصلی در سال جدید ارتقاء بهروری و کیفیت محصولات با کم کردن هزینه‌ها طوری فراهم کردیم تا محصول با کمترین قیمت به دست مصرف کننده برسد و افق روشن و آینده‌ای پرامید برای مجموعه تراکتورسازی ارومیه ترسیم کرده‌ایم.
مدیر ارشد تراکتورسازی با بیان اینکه در سراسر کشور نمایندگی‌های فعال داریم که خدمات پس از فروش محصولات را ارائه می‌دهند، اظهار داشت: ما هیچ‌ مشکلی در خصوص تعویض و تعمییر قطعات نداریم اما نیاز اصلی مجموعه توسعه بازار است. در بحث پرداخت مالیات و بیمه پیشرو هستیم و برای پیشبرد و تعالی کارخانه به ویژه اعتلای ایران اسلامی تمامی پرسنل و کارگران و مدیران بصورت جهادی و بسیجی وار تلاش خواهیم کرد تا به حد تحقق کامل شعار سال نقش اساسی داشته باشیم.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 431363
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *