۰

دولت اجناس بونجل خارجی وارد نکند/ واردات خودرو دهن کجی به اقتصاد مقاومتی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه سنگینی کفه واردات به معنای خروج ارز بیشتر از کشور است، گفت: در شرایط فعلی که کارخانجات ما دولت اجناس بونجل خارجی را وارد نکند واردات خودرو دهن کجی به اقتصاد مقاومتی است نقدینگی دارند این پول هاباید به بدنه تولید ملی تزریق شود تا اینکه به هدر برود و کالاهای خارجی وارد کشور شود.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار «رازق»  با اشاره به وضعیت صنایع خودروسازی در کشور، اظهار کرد: خودروسازان در کشور از حال روز خوبی برخوردار نیستند.
وی افزود: خودروسازان برای ادامه فعالیت در چرخه تولید نیاز به نقدینگی دارند اما با عدم تزریق نقدینگی تولید را با مشکل مواجه کرده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید براینکه  دولت در سال ۹۵باید به جذب سرمایه گذار در شاخه‌های مختلف تولید توجه داشته باشد، تصریح کرد: دولت باید تفاهمنامه‌ای با شرکت‌های خارجی در مدار جذب سرمایه‌گذار در داخل کشور تنظیم کند.
گروسی با اشاره به این نکته که دولت باید در پسابرجام خرید تکنولوژی انجام دهد، اضافه کرد: خرید تکنولوژی به معنای اصلاح ساختار فرسوده و کهنه صنعت و پوشاندن جامعه‌ای متناسب با فناوری‌های روز دنیا به بدنه صنعت است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات خودروی خارجی دهن کجی به اقتصاد مقاومتی است، ابراز کرد: مقام معظم رهبری بر واردات خودروهای امریکایی با هزینه مصرف بالا انتقاد دارند.
وی با بیان اینکه انتقاد رهبر انقلاب بسیار شفاف و برحق است، گفت: متاسفانه این خودرو ها در امریکا هم خریدار ندارد چرا باید اجناس بونجل خارجی را وارد کشور کنیم.
عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه واردات کالاهای مشابه به داخل کشور به کما بردن تولید ملی است، اضافه کرد: متاسفانه تولید ملی در سیاست های دولت در شاخه حمایت جایگاه خاصی نداشته است.
گروسی در خاتمه با بیان اینکه سنگینی کفه واردات به معنای خروج ارز بیشتر از کشور است، اظهار کرد: در شرایط فعلی که کارخانجات ما کمبود نقدینگی دارند این پول هاباید به بدنه تولید ملی تزریق شود تا اینکه به هدر برود و کالاهای خارجی وارد کشور شود.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 432824
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *