۰

برجام تاکنون ثمره خاصی برای کشور نداشته است/ باید در خصوص بدعهدی ها اقدام متقابل انجام شود

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با اشاره به اینکه برجام ثمره خاصی برای کشورمان نداشته و مسئولان آمریکایی مانع تراشی می کنند تا امتیاز اقتصادی بگیرند، گفت: مسئولان بیش از حد در مقابل غربی ها از دیپلماسی خنده استفاده می کنند لذا در شرایط کنونی باید اقدام متقابل با کشورهای گروه ۱+۵ انجام شود.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، محمدرضا سبزعلیپور، رئیس مرکز تجارت جهانی ایران و رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی در گفت و گو با  تهران نیوز؛ با اشاره به اینکه نیاز ضروری برای رفع موانع ۱۲ ساله در حوزه اقتصاد وجود داشت، گفت: این مهم چندی پیش در راستای توافق نامه برجام رخ داد.
وی با بیان اینکه از ابتدای مذاکرات برجام یکسری توافقات انجام شد که مبنی بر برد-برد اعلام شد، اظهار کرد: اما واقعیت چنین موضوعی نبود که انعکاس پیدا کرد زیرا در صحبت های رئیس جمهور شنیده شد که تا تمام موانع برداشته نشود، مذاکرات به اتمام نمی رسد.
سبزعلیپور ضمن تاکید بر اینکه تحریم ها ظرف ۲ یا ۳ ماه برداشته نخواهد شد، افزود: برجام جنبه روانی داشت و قبح ترس همکاری با کشورمان را شکست.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با اشاره به اینکه آمریکا به عنوان قدرت بزرگ اقتصادی دنیاست و مذاکرات نیز با رهبری این کشور بر سایر گروه۱+۵ انجام شد، ادامه داد: مطمئنا درحوزه اقتصادی نیز باید مذاکراتی انجام شود و در این میان تا زمانی که بحث مبادلات اقتصادی با آمریکا شروع نشود، حرکت اقتصادی بین کشورمان با سایر کشورها رخ نخواهد داد؛ زیرا ایالات متحده بازار بزرگ ایران را بازار شیرینی می داند.
وی با بیان اینکه برجام ثمره خاصی برای کشورمان نداشته است، تصریح کرد: ثمره این توافق نامه صرفا بحث روانی و قبح زدایی بوده است.
سبزعلیپور ضمن تاکید بر اینکه نتوانستیم از فضای بوجود آمده در برجام بهره خوبی ببریم، گفت: در مقابل غربی ها خصوصا ایالات متحده آمریکا، بازار کشورمان را بکر می دانند.
رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی با اشاره به اینکه هم اکنون آمریکایی ها نمی توانند به بازارکشورمان دست یابند، اظهار کرد: بر همین اساس مسئولان آمریکایی مانع تراشی می کنند تا امتیاز اقتصادی بگیرند.
وی با بیان اینکه مسئولان بیش از حد در مقابل غربی ها از دیپلماسی خنده استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: باید درخصوص بدعهدی ها اقدام متقابل با کشورهای گروه ۱+۵ انجام شود.
  انتهای پیام/
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 431766
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *