۰

اولین قدم در اقتصاد مقاومتی خارج شدن از اسارت فروش نفت خام است

صفارهرندی گفت: باید فروش نفت خام را کنارگذاشت و به سمت تبدیل آن به فراورده های نفتی رفت چرا که همیشه مشتری خود را دارند و درامدی چندین برابر خام فروشی نصیب کشور می کنند.
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از دیار عالمان، مشاور فرمانده کل سپاه گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی طراحی به گونه ای که اگر هیجاناتی در بازار کشور وارد شد راه برون رفت از ان را داشته باشیم.
محمدحسین صفار هرندی در همایش اقتصاد مقاومتی از دریچه برجام که در دانشگاه فنی و مهندسی گلپایگان برگزار شد اظهار کرد: اولین قدم برای عملی شدن اقتصاد مقاومتی خارج شدن از اسارت فروش نفت خام است.
وی افزود: باید فروش نفت خام را کنارگذاشت و به سمت تبدیل آن به فراورده های نفتی رفت چرا که همیشه مشتری خود را دارند و درامدی چندین برابر خام فروشی دارند.
روزنامه نگار و سیاستمدار ایرانی عنوان کرد: این غفلت بر اثر آسان طلبی برخی مسئولین تاکنون ادامه داشته است.
وزیر اسبق ارشاد کشور تنوع بخشی به بازار خرید را یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: ما باید مشتری های خود را در کشورهای متعدد داشته باشیم که اگر در فروش محصولات با کشوری دچار مشکل شدیم به راحتی بتوانیم برای فروش محصولات خود بازار داشته باشیم.
صفارهرندی ادامه داد: تنوع دریافت کنندگان خدمات و تولیدات باید به گونه ای باشد که با حادثه ای تمام برنامه ریزی کشور به هم نریزد.
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به ما دیکته می کند که هیچ دستگاهی از دستگاه های کشور نباید  یک عنصر خارج از موضوع اقتصاد مقاومتی دیده شود و همه ارکان باید برای تحقق این امر مهم کوشش کنند.
مشاور فرمانده سپاه با اشاره به لزوم استفاده دولتمردان و دستگاه های دولتی از پیمانکاران داخلی خاطرنشان کرد: گاهی شاهد هستیم در حالی که شرکت های داخلی پتانسیل و ظرفیت انجام ماموریت ها و پروژه های بزرگ را دارند با شرکت های خارجی قرار دادهایی بسته میشود و امتیازات را به کشور خارجی می دهند.
روزنامه نگار و سیاستمدار ایرانی عنوان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی شرکت ها باید موظف باشند از پیمانکاران داخلی استفاده کنند تا با چالش های جهانی به بحران برنخوریم.
صفارهرندی در پایان به نقش اصول فرهنگی در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ و دیپلماسی مادر این راستا قرار گیرد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 432443
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *