۰

پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت برگزار می‌شود

رییس کمیته علمی پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت از برپایی این همایش با عنوان «الگوی پایه پیشرفت» در تاریخ 29 و 30 اردیبهشت ماه خبر داد.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، هادی اکبر زاده، عضو شورای عالی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و رییس پنجمین کمیته علمی کنفرانس الگوی اسلامی پیشرفت درباره برپایی این کنفرانس توضیح داد: بیش از 500 صاحب نظر و شخصیت برجسته علمی در این همایش حضور خواهند داشت.
وی در ادامه افزود: در این کنفرانس که با عنوان فرعی «الگوی پایه پیشرفت» طراحی شده، بسترهای گفتمان سازی فراهم خواهد شد.
اکبرزاده همچنین افزود: کنفرانس الگوی پیشرفت، 29 و 30 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در حاشیه آن کنگره پیشگامان پیشرفت نیز در تاریخ 30 اردیبهشت با حضور جوانان برپا خواهد شد.
این عضو شورای مرکزی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ادامه گفت: ما یک نقشه راهی طراحی کرده‌ایم همه گام‌های آن را هم برداشته‌ایم تا به الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت دست یابیم،‌همه گام ها در نقشه راه مشخص شده و به تصویب شورای عالی مرکز الگو رسیده است. یکی از گام‌ها دستیابی به الگوی پایه پیشرفت است که در واقع آن سلول اولیه‌ای است که با رشد تدریجی و هماهنگ ما به الگوی نهایی خواهیم رسید.
وی با بیان اینکه این الگو اجمالی و فشرده است، افزود: ما باید این الگو را تدوین کنیم و بسط دهیم تا به الگوی نهایی برسیم.
اکبرزاده در ادامه افزود: ما در این فاصله یکی ـ دو سال گذشته پیش نویس‌های مختلفی درباره الگوی اندیشمندان تهیه کردیم، بحث‌های علمی زیادی شده و حاصل این پیش نویس‌ها در کنفرانس مطرح و آنجا نقد می‌شود،  شرکت  کنندگان آن را نقد و خروجی به نسخه متقن‌تری از الگوی پایه می‌رسد.
وی در پاسخ به این سؤال که برآیند کنفرانس‌های قبلی چیست، توضیح داد: چهار کنفرانس قبلی هر کدام هدفمند بوده است، در چارچوب نقشه راه طراحی شده خلأها بررسی و در آن زمینه کنفرانس‌ها برگزار شد. مثلا اولین کنفرانس در زمینه طراحی فرآیند در سال 91 بود که خروجی به فرآیند رسید کنفرانس دوم راجع به مبانی الگو و کنفرانس سوم هم نظریه‌های مهم توسعه جهانی بود در نهایت هم گذشته، حال و آینده الگو بررسی شد.
همایش الگوی اسلامی ـ ایرانی پیشرفت ، 29 و 30 اردیبهشت در سالن همایش‌های کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 432561
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *