۰

انتشار زندگینامه و شرح احوالات آیت‌الله نجابت شیرازی تا ماه رمضان

رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز از نگارش اثری درباره زندگینامه و احوالات آیت‌الله نجابت شیرازی خبر داد.
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، حجت‌الاسلام قاسم کاکایی عضو هیئت علمی و رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: یک عنوان کتاب «گلبانگ سربلندی» بنده امسال توسط انتشارات حکمت تجدید چاپ و ارائه شد.
وی در ادامه افزود: این نوشتار درباره امام حسین(ع) و روضه‌های عاشورایی، بهترین نحوه‌های عزاداری و همینطور فلسفه آن تدوین شده است.
کاکایی یادآور شد: در دیباچه جدید کتاب آمده است:
خوشا از نی خوشا از سر سرودن / خوشا نی‌نامه‌ای دیگر سرودن
نوای نی نوای آتشین است / بگو از سر بگیرد دلنشین‌ است
سری بر نیزه‌ای منزل به منزل / به همراهش هزاران کاروان دل
چو از جان پیش پای عشق سر داد / سرش بر نی، نوای عشق سرداد
کاکایی درباره کتاب جدید خود که درباره زندگی و احوالات آیت الله نجابت شیرازی نوشته شده است، توضیح داد: این کتاب با عنوان «حدیث سرو» به زندگی،‌ احوال عرفانی و معنوی حضرت آیت‌الله نجابت شیرازی اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه قرار شده این کتاب تا ماه رمضان منتشر شود، گفت: در حال حاضر بنده کتاب را برای چاپ آماده کرده و به انتشارات حکمت تحویل داده‌ام، امیدوارم که تا ماه رمضان منتشر شود.
براساس این گزارش، آیت‌الله شیخ حسنعلی نجات شیرازی، عارف واصل علاوه بر فعالیت‌های علمی و سیاسی، خدمات مهمی را در جهت احیای اسلام ناب محمدی(ص) در شهر شیراز انجام دادند که مهمترین آنها تأسیس حوزه علمیه معنوی بزرگ و پر برکتی است که به‌نام فرزند شهید ایشان، که در جبهه آبادان به لقاء الله پیوست، «حوزه علمیه شهید محمدحسین نجابت» نام گرفته و فضلای زیادی را در بعد علمی و معنوی و در خط امام پرورانده و شهدای بسیاری را نیز تقدیم انقلاب کرده  است.
وی در این حوزه علاوه بر تدریس ادبیات، منطق، فلسفه، کلام، تفسیر، فقه و اصول در سطوح عالیه، در دو بعد عرفان نظری و عملی به تربیت شاگردان همت گماشتند. از حضرت ایشان آثار منتشره و غیر منتشره زیادی به جا مانده است که کتب «بصائر یا قرآن و اهل بیت» کلمه طیبه، توحید، کلمه عشق، حدیث سرو، شرح دعای رجبیه، ولایت شرعیه مطلقه فقیه، شرح زیارت شعبانیه، و دهها اثر مکتوب و صدها درس مضبوط دیگر از آن جمله است.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 432932
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *