۰

خانه هایی که هنوز سر از تخم در نیاوردند+کارتون

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه بیش از یک میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد، گفت: از این رقم بالای ۴۰۰ هزار واحد مربوط به تهران است.
به گزارش سرویس چند رسانه ای تفتان ما، علی عسکری گفت: در کشور خانه های خالی زیاد است و اگر قرار باشد از این خانه های خالی استفاده نشود ظلم به کسانی است که می خواهند خانه بخرند یا اجاره کنند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در برخی از کشورها اگر کسی خانه ای داشته باشد و جدا از خانه، کاروانی یا کانکسی داشته باشد از بابت آن کاروان یا کانکس از آن مالیات گرفته می شود، افزود: اما در کشور ما به خانه به عنوای یک کالای سرمایه ای نگاه می شود و عده ای خانه های خود را برای گران شدن هرچه بیشتر و افزایش ارزش سرمایه، به بازار عرضه ارائه نمی کنند.
وی درباره اینکه با چه مکانیزمی می توان تعداد خانه های خالی را شناسایی کرد، اظهار داشت: تا زمانیکه گردش اطلاعات در اقتصاد کشور یک مسیر مشخصی را پیدا نکند به درستی نمی توان تعداد این خانه ها را شناسایی کرد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: برای اجرایی شدن طرح باید اطلاعات اقتصاد مردم را کامل کنیم و در حال حاضر با توجه به اینکه شهرداری مجوز ساخت و پایان ساخت به ساختمان های در حال احداث می دهد، شهرداری ها باید اطلاعات پایان ساخت را در اختیار نظام مالیاتی قرار دهند و با توجه به این اطلاعات می توان فهمید کدام واحد ساختمانی مسکونی، تجاری است.

انتهای پیام/ راه دانا
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 432987
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *