۰

بازتعریف حمایت از تولیدملی در سینما با تولید «قهرمانان کوچک»

فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» به کارگردانی حسین قناعت و تهیه‌کنندگی بیتا منصوری در مرحله پیش تولید است که بنا دارد با مخاطب قرار دادن نوجوانان، فرهنگ حمایت از کالای ایرانی را به آنان آموزش دهد.
 بازتعریف حمایت از تولیدملی در سینما با تولید «قهرمانان کوچک»
به گزارش سرویس فرهنگي تفتان ما، «قهرمانان کوچک» به تهیه کنندگی بیتا منصوری و کارگردانی حسین قناعت این روزها مراحل پیش تولید خود را پشت سر می گذارد و تا چند روز دیگر وارد مرحله تولید و فیلمبرداری خواهد شد.
سازندگان این فیلم سینمایی تصمیم دارند با مخاطب قرار دادن دانش آموزان و نوجوانان فرهنگ حمایت از کالای ایرانی را به آنان آموزش دهند و با کمک آنان این موضوع را در خانواده‌های ایرانی مطرح کند که چنان چه با خرید خود از صنعت و تولید داخل حمایت کنند، قدم بزرگی در صنعت و به خصوص ایجاد اشتغال در کشور برمی‌دارند، زیرا تجربه‌های متفاوت از جمله همیاران پلیس نشان داده است که هر جا فرهنگی به نوجوانان آموزش داده شود تأثیرات به مراتب بسیار بیشتری خواهد داشت.
 یکی از مصداقی‌ترین موضوعاتی که می‌تواند جهشی در احیا اقتصاد مقاومتی ایجاد کند موضوع حمایت از تولید ملی است، موضوعی که از دید سینماگران کمتر مورد توجه قرار گرفته است. طبق بررسی‌های صورت گرفته آمار نشان می‌دهد چنان چه تنها یک مورد از حمایت تولید داخلی یعنی خرید خودکارِ تولید داخل را به دانش آموزان یاد دهیم 4000 کارگر ایرانی می‌توانند دارای شغل شوند اما متأسفانه در حال حاضر 80 درصد بازار مصرفی این کالا در دست بازار وارداتی است.
اکنون پس از سال‌ها خاموشی و سکوت سینمای ایران در رابطه با پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی و در راستای حمایت از تولید داخلی، این بار سینما تکانی به خود داده است و با ساخت فیلمی با نام موقت «قهرمانان کوچک» تلاش دارد تا در این رابطه گامی بزرگ برداشته و مردم به خصوص دانش آموزان را به خرید کالای ایرانی تشویق کند.
داریوش ارجمند: اقتصاد مقاومتی یعنی مجریان تلویزیون با لباس خارجی جلوی دوربین حاضر نشوند
داریوش ارجمند، هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با پرداخت سینمای ایران به چنین مقوله‌ای می‌گوید: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را رعایت کنیم نباید از خرید کالای ایرانی غافل شویم، اقتصاد مقاومتی یعنی بازار مصرفی خود را به ترکیه و چین ندهیم یعنی مدیران ما بیاموزند که پیش از هر فرد دیگر خودشان از محصولات دیگر کشورها همچون ماشین‌های خارجی استفاده نکنند. اقتصاد مقاومتی یعنی مجریان تلویزیون با لباس خارجی جلوی دوربین حاضر نشوند.
حجت الاسلام احمد سالک کاشانی، از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس نیز راجع به ساخت پروژه‌های سینمایی که به حوزه اقتصاد مقاومتی می‌پردازد، می‌گوید: موضوعات سینما و تلویزیون، زیر ساخت فرهنگی کشور است، باید به فیلم و سینمای ارزشی توجه کرد. بنابراین می‌توان امید داشت که پروژه‌هایی از قبیل «قهرمانان کوچک» به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی اقتصاد مقاومتی کمک کند.
حمیدرضا فولادگر، از اعضای کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس نیز در همین رابطه در گفتگو با خبرنگار تسنیم بیان می‌دارد که موضوع فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیار اهمیت دارد، و در سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز به ضرورت فرهنگ سازی پرداخته شده است.
وی با اشاره به اختلاف برداشت‌ها در جامعه از موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید ملی ادامه می‌دهد: قطعاً اصحاب رسانه و هنرمندان سینما و تلویزیون می‌توانند در فرهنگ سازی و ارائه یک برداشت واحد و روشن از موضوع حمایت از تولید ملی قدم‌های مؤثری بردارند. حمایت از تولید ملی نشأت گرفته از عِرق ملی است و هنرمندان باید در این رابطه کمک کنند.
به طوری که حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در پاسخ به خبرنگار تسنیم در رابطه با موضوع این فیلم و مخاطب قرار گرفتن نوجوانان اظهار کرد: در هر جامعه بیشترین قشری که می‌تواند در بسیاری از حوزه‌ها تأثیر بسیار مهمی بر روی فرهنگ و آینده و سرنوشت کشور داشته باشد نوجوانان هستند و با توجه به این که جمعیت کثیری از کشور ما را این عزیزان یعنی دانش اموزان تشکیل می‌دهند این موضوع برجسته‌تر نیز خواهد بود.
داستان «قهرمانان کوچک» درامی حول محور جریاناتی است که برای چند دانش آموز ایرانی اتفاق می افتد، نوجوانانی که برای بیکار نشدن پدران خود وارد ماجراهایی از جمله مبارزه با قاچاقچیان کالا می‌شوند.
هر چند که کلید زدن و استارت ساخت چنین فیلم‌هایی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌توان در جهت حمایت از صنعت داخلی و حمایت از پدران ایرانی باشد که با تلاش خود قدم در عرصه تولید داخلی نهاده‌اند، اما هنرمندان بدون توجه و نظر مسئولان مرتبط هرگز نخواهند توانست در این زمینه قدم‌های بزرگتری را بردارند، لذا قطعاً حمایت از تولید داخلی آن چیزی را می‌طلبد که پیشتر مقام معظم رهبری با صراحت به آن اشاره کرده و آن را به عنوان شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل انتخاب نمودند.
در این فیلم که مجری طرح بر عهده پرویز امیری است، هنرمندانی همچون برزو ارجمند، بیژن بنفشه خواه، بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، عباس محبوب، یوسف کرمی (قهرمان المپیک در نقش خودش) ایفای نقش می‌کنند.
انتهای پیام/خبرگزاری تسنیم
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 433511
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *