۰

صدور کارت بین المللی تشخیص معلولیت برای 100 هزار نفر از مددجویان بهزیستی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر از یک میلیون و سیصد هزار نفری که در سازمان بهزیستی دارای پرونده هستند، نام 300 هزار نفر وارد کمیسیون و آرای معلولیت آن ها صادر شده است.
صدور کارت بین المللی تشخیص معلولیت برای 100 هزار نفر از مددجویان بهزیستی
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در گفتگو باگروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه صدور کارت بین المللی تشخیص و نوع شدت معلولیت یک کار مشترک بین حوزه توانبخشی و حوزه حراست این سازمان است،گفت: این اقدام در راستای ایجاد ضریب ایمنی و امنیت بالای کارت ها انجام شده است.

وی در خصوص نحوه ی صدور این کارت ها گفت: زمانی که رای از کمیسیون مربوطه در خصوص نوع و شدت معلولیت افراد اخذ شد این کارت ها صادر می شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: با توجه به  برنامه ای که در کارت بین المللی تشخیص و نوع شدت معلولیت در نظر گرفته شده است ما می توانیم در آینده به وسیله کارت خوان اطلاعات مربوط به خدمات معلولان را در آن وارد کنیم.

نحوی نژاد مطرح کرد: معلولان باید در نظر داشته باشند که اخذ کارت مربوطه هیچ گونه امتیازی برای آن ها نیست، چرا که صدور این کارت ها یک نوع بازنگری در نحوه و شیوه اداری سازمان است.

وی با بیان اینکه صدور این کارت ها عجله پذیر نیست، گفت: در حال حاضر از یک میلیون و سیصد هزار نفری که در سازمان بهزیستی دارای پرونده هستند، نام 300 هزار نفر وارد کمیسیون و آرای معلولیت آن ها صادر شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از صدور کارت برای 100 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: در همین راستا امیدوار هستیم که تا پایان سال 96 عمده معلولان بتوانند از این کارت ها استفاده کنند البته نداشتن آن به معنای محرومیت بهره مندی از خدمات بهزیستی نیست برای آن ها نیست.

انتهای پیام/خبرگزاری جوان
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 434065
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *