۰
با حضور معاون اول رئیس جمهور صورت گرفت؛

افتتاح کارخانه ریل ذوب آهن و طرح ماشین ریخته گری شماره پنج فولاد مبارکه اصفهان

صبح امروز با حضور جهانگیری معاون اول رییس جمهور کشورمان کارخانه ریل و ایستگاه یک میلیون تنی ریخته‌گری ذوب آهن اصفهان و همچنین طرح ماشین ریخته گری شماره پنج فولاد مبارکه اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید.
افتتاح کارخانه ریل ذوب آهن و طرح ماشین ریخته گری شماره پنج فولاد مبارکه اصفهان
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در این آئین گفت: این واحد مهم صنعتی و تولیدی با وجود همه مشکلات پیش رو امروز آغاز به کار کرد.
وی تصریح کرد: تولیدات شرکت سهامی ذوب‌آهن با به کارگیری تعداد قابل توجهی از متخصصان و مهندسان، نیاز بخش‌ های متعدد صنعتی و ساختمانی را تأمین می‌کند.
وی با اشاره به فضای رکود اقتصادی کشور متذکر شد: متأسفانه با حجم انبوهی از جامعه بیکار در کشور روبه‌رو هستیم و این امر مستلزم توجه بیش از پیش به جامعه جوان کشور است.
معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: در مقطع فعلی نیازمند این هستیم که قدرت اقتصادی ایران در بین رقبای منطقه‌ای خود در سطح بالاتری قرار داشته باشد.
وی با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی در کشور تاکید کرد: جوانان ما ظرفیت‌های بسیار بالایی برای کشورمان هستند و باید مورد توجه ویژه قرار گیرند، البته گاهی اوقات در این زمینه کفران نعمت می‌کنیم و از ظرفیت‌های داخلی خود غفلت می‌کنیم.
جهانگیری تصریح کرد: مهم این است که باور داشته باشیم می‌توانیم و اعتماد به نفس مردم را کم نکنیم،‌ امید مردم را نسبت به آینده از بین نبریم، این سرمایه اجتماعی بسیار ازرشمندی است.
وی ادامه داد: در گذشته زمانی در وزارت صنعت بودم که قیمت فولاد بسیار کاهش پیدا کرده بود و برای شرکت‌های فولادی وضعیت بحرانی بود،‌ در آن زمان مدیر یکی از شرکت‌های فولادی با من دیدار داشت و تعبیرات زیبایی به کار می‌برد.
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: آن مدیر ایتالیای می‌گفت مدیرعامل یک کارخانه بزرگ، مانند یک آدم پول‌دار است که پول‌هایش را در گاو صندوق گذاشته، کلیدش را گم کرده و برای به دست آوردن نان خود به دیگران محتاج است.
وی عنوان کرد: این موضوع در مورد ایران هم صدق می‌کند، ایران کشوری ثروتمند و با سرمایه‌های عظیم است، هیچ کشوری ظرفیت‌های ایران را ندارد که کلید بهره‌وری از این ظرفیت‌ها فقط مدیریت خردمندانه است که می‌تواند ظرفیت‌ها را به خدمت توسعه کشور در بیاورد.
جهانگیری تأکید کرد: کسی فکرش را هم نمی‌کرد که دولت بتواند تورم 40 درصدی را کنترل کند و یا اینکه در مذاکرات در مقابل شش قدرت جهانی سرفراز بیرون بیاید.
وی تصریح کرد: همزمان با راه‌اندازی کارخانه ذوب‌آهن در دهه 40 و 50 باید ریل مورد نیاز کشور را نیز تولید می‌کردیم که متأسفانه میسر نشد اما حالا باید به سرعت خطوط ریلی را توسعه دهیم چراکه در حال حاضر شاهد تلفات جانی و مالی زیادی در مسیرهای جاده‌ای کشور هستیم.
بر اساس این خبر و در ادامه سفر جهانگیری به استان اصفهان؛ طرح ماشین ریخته گری شماره پنج فولاد مبارکه نیز به بهره برداری رسید.
با اجرای طرح ماشین ریخته گری شماره پنج فولاد مبارکه برای حدود یکصد نفر بطور مستقیم و حدود 150 نفر بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.
افتتاح این طرح باعث افزایش حجم 5/4 دهم میلیون تنی فولاد به 7/2 دهم میلیون تن در این شرکت صنعتی خواهد شد که در مجموع با احتساب همه پنج طرح این بخش 550 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
انتهای پیام/صاحب نیوز
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 435286
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *