۰
فضلوی در نشست خبری اعلام کرد

برگزاری مراسم گرامیداشت روز بسیج مهندسین صنعتی/ موفقیت طرح جهادگران صنعتی

فضلوی گفت: روز 14 بهمن ماه که اولین ماهواره ایرانی به فضا پرتاب شد و به عنوان روز فناوری فضایی نام گذاری شد نیز به عنوان روز قشر سازمان بسیج مهندسین صنعتی انتخاب شد.
برگزاری مراسم گرامیداشت روز بسیج مهندسین صنعتی/ موفقیت طرح جهادگران صنعتی
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما،علی فضلوی مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن روز قشر این سازمان اظهار داشت: مأموریت بسیج مهندسی کشور، جذب، ساماندهی، ارتقا و بهره مندی از ظرفیت بزرگ مردمی حوزه صنعت، انرژی، فناوری، معدن و دفاع است. همه فارق التحصیلان صنعتی به جز مهندسان عمران، معماری و کشاورزی و منابع طبیعی، مابقی عرصه های مهندسی زیر مجموعه بسیج مهندسین صنعتی قرار می گیرند.
 
وی با بیان اینکه روز قشر هر سازمان تخصصی بسیج در واقع تبلور یک اقدام در آن عرصه تخصصی است، افزود: بر همین اساس روز 14 بهمن ماه که اولین ماهواره ایرانی به فضا پرتاب شد و به عنوان روز فناوری فضایی نام گذاری شد نیز به عنوان روز قشر سازمان بسیج مهندسین صنعتی انتخاب شد.
 
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت روز قشر این سازمان در روز 13بهمن ماه، گفت: این مراسم روز چهارشنبه 13 بهمن ماه با حضور سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حمید چیت چیان وزیر نیرو و جمعی از برترین های سازمان بسیج مهندسین صنعتی از سراسر کشور برگزار می شود که در این مراسم از مهندسان برتر بسیجی، از خانواده معظم شهدای این قشر که در دفاع از حرم ائمه اطهار(ع) به درجه شهادت نائل شدند تجلیل به عمل خواهد آمد.
 
وی در ادامه به شعار سال و توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کردو افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب در چندسال اخیر شعار سال را بر مبنای توسعه اقتصادی نامگذاری کردند نشان از دغدغه و نگرانی ایشان نسبت به معیشت مردم و ایجاد کار و کارآفرینی داشت که بسیج مهندسین صنعتی در همین راستا با اجرای طرح های مختلف ایفای نقش می کند.
 
فضلوی با بیان اینکه طرح جهادگران صنعتی برای تحقق و لبیک به این دغدغه رهبر معظم انقلاب بود، یادآور شد: پس از اعلام نقشه راه 10 ماده ای از سوی مقام معظم رهبری که سال گذشته در مشهد مقدس بیان کردند که بند دوم آن احیاء صنایع بود، بسیج مهندسین صنعتی برای اجرای طرحی ملی وارد عمل شد.
 
وی تصریح کرد: در بررسی اولیه آمار موجود در وزارت صنعت، معدن و تجارت متوجه شدیم که حدود 14هزار و 800 واحد صنعتی راکد و حدود 16 هزار واحد صنعتی نیمه راکد که با کمتر از 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می کردند در سراسر کشور داریم، بر همین اساس ما به عنوان نیروهای داوطلب بسیجی با کمک و همیاری دولت و حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، طرح جهادگران صنعتی را در سراسر کشور آغاز کردیم.
 
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی ادامه داد: از 21 مرداد سال جاری و همزمان با روز صنایع کوچک، تمام استان ها به صورت هماهنگ کار پایش صنایع موجود را انجام دادند و تا پایان مهرماه بیشتر از 4هزار واحد صنعتی پایش شد و تا پایان دی ماه سامانه ای که به پایش و عارضه یابی، تکمیل فرم و مطرح کردن مسائل و مشکلات صنایع است حدود 5هزار مورد است و هم اکنون تعدادی از صنایع نیز مراحل پایانی احیا خود را می گذرانند.
 
وی با بیان اینکه روند ایحا این واحدها طولانی است، افزود: نظام بانکی، بیمه ای و مالیاتی نیز در این طرح دخیل هستند و همین امر زمان کار را افزایش می دهد با این وجود دستاوردهای خوبی طی طرح جهادگران صنعتی به بار آمد و ما در پایان سال یک گزارشی کامل از آن ارایه خواهیم داد.
 
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 436062
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *