رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش خبر داد؛

بهره مندي بيش از يك هزار و 300 شهروند خاشي از آموزش طرح ملي خادم/ خادم، طرح آماده سازی جامعه در مقابل خطرات و آسيب هاست

23 آذر 1395 ساعت 10:38

رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش از بهره مندی بیش از يك هزار و 300 شهروند خاشي از آموزش های طرح ملی خادم «خانواده آماده در مخاطرات» خبر داد.


محمدامين حسين زهي در حاشيه برگزاري كارگاه آموزش طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه اين طرح به صورت گام به گام در كل استان در حال پياده سازي است، اظهار كرد: اين كارگاه با حضور بيش از ... نفر از داوطلبين امداد و نجاتگر جمعيت هلال احمر شهرستان خاش بعنوان تسهيگر و رابطين اين طرح برگزار شد.
 
وي با بيان اينكه در اين طرح 26 نفر از رابطين خادم با فنون ارتباط گيري و شيوه اجراي طرح آشنا شدند، تصريح كرد: اين طرح كه در واقع يك جنبش دسته جمعي است تا جهت آموزش خانواده هاي ايراني، در مقابل مخاطرات و خطرهاي كه آنها را تهديد  مي كند آماده شوند.
 
حسين زهي با بيان اينكه يك هزار و 300 خانوار خاشي از آموزش هاي اين طرح بهره مند مي شوند،  خاطرنشان كرد: داوطلبان هلال احمر در اين طرح بدون هيچ چشمداشتي جهت سلامت افراد جامعه تلاش مي كنند و در آينده چهره به چهره درب منازل كليه شهروندان حضور پيدا و طرح خادم را اجرا مي كنند.
 
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش با بيان اينكه ارتقاي مهارت هاي فردي و گروهي افراد جامعه در برابر بسياري از آسيب ها از ضروريات اجراي اين طرح است، گفت: در زمان حوادث و بلايايي طبيعي بايد خانواده ها بتوانند ضمن مديريت صحيح بحران از خسارت ها و آسيب ها جلوگيري و كاهش دهند.
 
وي افزود: داوطلبان هلال احمر با حضور درب منازل نكات آموزشي صحيح را جهت پيشگيري از آسيب ها و خطرات احتمالي در شرايط حساس و بحراني ارائه مي كنند و هر فرد بعنوان يك عضو و يا سرپرست خانواده مي توانند اين آموزش ها را فرا بگيرد و توصيه هاي ايميني داوطلبان را رعايت كند تا جان خود و اطرافيان را در مقابل خطرات حفظ كند.
 
حسين زهي خاطرنشان كرد: آماده سازي خانواده ها و افراد مختلف جامعه در مقابل حوادث، اعلام آمادگي افراد جامعه براي كمك به يكديگر و آشنايي مردم با مخاطرات و علائم هشداري از اهداف اجراي اين طرح است.
 
وي گفت: علاقه مندان مي توانند جهت پيوستن به خانواده آماده در مخاطرات يا به صورت حضوري به اداره هلال احمر شهرستان خاش و يا به سايت به www.khadem.ir مراجعه و ثبت نام كنند.
 
حسين زهي همچنين از برگزاري انتخابات كانون هاي هلال احمر و مانور زلزله در اين شهرستان خبر داد و اذعان كرد: كانون هاي هلال احمر شهرستان خاش در 35 مدرسه واقع شده كه از اين تعدد 7 كانون نيز در بخش نوك آباد، 6 كانون در بخش ايرندگان، 2 كانون در دهستان پشتكوه و 20 كانون نيز در مدارس سطح شهرستان داير است و هر كانون 48 عضو دارد که اعضای آن در تعیین نمایندگان خود نقش دارند.
 
وي اظهار كرد: در انتخابات كانون هاي هلال احمر شهرستان خاش 5 نفر انتخاب می شوند که یک نفر به عنوان دبیر، یک نفر نائب دبیر و 3 نفر نیز عضو شورای اجرایی هستند.
 

.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 435606

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/435606/بهره-مندي-بيش-يك-هزار-300-شهروند-خاشي-آموزش-طرح-ملي-خادم-آماده-سازی-جامعه-مقابل-خطرات-آسيب-هاست

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir