همزمان با فرا رسیدن فصل سرما؛

توزيع 40 چراغ گرمايشي بين مددجویان کمیته امداد امام خميني(ره) نوك آباد خاش/ بیش از 85 طرح اشتغالزایی براي مددجويان اجراء شد

1 دی 1395 ساعت 14:14

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش نوك آباد خاش گفت: همزمان با آغاز فصل سرما، 40 چراغ گرمايشي بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این بخش توزیع شد.


عليرضا ريگي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: در بخش نوك آباد خاش يك هزار و 557 خانوار مددجو، يك هزار نفر كودك يتيم و يك هزار و 200 دانش آموز و دانشجو تحت حمايت كميته امداد امام خميني(ره) اين بخش هستند.
 
وي با بيان اينكه كمك به همونوعان نوعي ايثار و از خودگذشتگي است و اجر و ثواب بسياري دارد، تصريح كرد: كمك و ياري رساندن به نيازمندان و مستضعفان علاوه بر اينكه به صورت فطري در سرشت انسان است ريشه در اعتقادات و باورهاي ديني نيز دارد.
 
ريگي گفت: براي 15 مددجود با همكاري سپاه سلمان استان سيستان  و بلوچستان منزل مسكوني روستايي احداث شده و نيز به 15 كودك يتيم سوء تغذيه و مبتلا به اختلال سبدهاي غذايي اهداء شد.
 
وي ادامه داد: در کنار کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیّران برای خرید و یا تکمیل واحدهای مسکونی و تأمین وسایل ضروری زندگی به صورت مستقیم به ایتام کمک می‌کنند.
 
ريگي اذعان كرد: در راستاي مهارت آموزي مددجويان كميته امداد امام خميني(ره) بخش نوك آباد كلاس هاي آموزشي خياطي بلند مدت براي 85 نفر برگزار و طرح هاي اشتغالزايي ايجاد شده است.
 
وي خاطرنشان كرد: يك ميليارد و 65 ميليون ريال تاكنون در جشن هاي عاطفه ها از محل خيرين و حاميان در راستاي كمك و تامين مايحتاج مددجويان و 2 هزار دانش آموز نيازمند جمع آوري شده است.
 
رييس كميته امداد امام خميني(ره) بخش نوك آباد بيان كرد: 14 منزل مسكوني مددجويان تعمير و بازسازي شده است.
 
وي با اشاره به فعالیت های کمیته امداد در حمایت از محرومان در آستانه فصل زمستان،  گفت: امسال با کمک مراکز نیکوکاری بیش از 40 چراغ بین خانواده های مددجوی نیازمند توزیع شده است و اين طرح نيز تا پايان فصل زمستان ادامه دارد.
 
ريگي بيان كرد: توزيع تانكر آب در مناطق عشايري و فاقد آب و نيز توزيع كفش و پوشاك بين نيازمندان بخش نوك آباد از ساير برنامه هاي اين اداره است.
 
وي با بيان اينكه نيكوكاري و انفاق ريشه در اعتقادات ديني مردم ايران دارد، گفت: خيران مي توانند با پرداخت حداقل 300 هزار ریال به صورت ماهانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم زیر پوشش را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند.
 
وي خاطرنشان كرد: خيران و حاميان همواره در منازل فرزندان معنوي تحت كفالت خويش حضور پيدا مي كنند و از نظر عاطفي نيز مورد حمايت قرار مي دهند كه سبب دلگرمي آنان مي شود.
 
ريگي ادامه داد: كمك و تامين جهيزيه ايتام نوعروس و اهداي مبلغي بعنوان هديه ازدواج به ايتام پسر كه به سن ازدواج رسيدند از ساير اقدامات اين اداره است تا زمينه ازدواج آنها فراهم شود.
 
وي اظهار كرد: خیران و نیکوکاران در صورت تمایل برای قبول سرپرستی ایتام می‌توانند به اداره كميته امداد امام خميني(ره) نوك آباد مراجعه کرده و با تعهد پرداختی مبلغ ماهیانه به صورت کمک معیشتی کفالت ایتام را قبول کنند.
 
انتهاي پيام/


کد مطلب: 435702

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/435702/توزيع-40-چراغ-گرمايشي-بين-مددجویان-کمیته-امداد-امام-خميني-ره-نوك-آباد-خاش-بیش-85-طرح-اشتغالزایی-براي-مددجويان-اجراء

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir