طی مراسمی؛

۴۵ سوادآموز نمونه شهرستان خاش تجليل شدند

11 دی 1395 ساعت 20:37

طی مراسمی با حضور مسئولین شهرستان که در سرسراي اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد از 45 آموزشیار و سوادآموز نمونه نهضت سواد آموزی شهرستان خاش تجلیل شد.


به گزارش تفتان ما، محمداحمدي بولاغ معاون سياسي اجتماعي فرماندار شهرستان خاش در اين آيين، اظهار كرد: طبق فرمايشات و تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي مسئله سوادآموزي و فعاليت در اين حوزه بر همگان تكليف و وظيفه است و بايد  با جديت و قاطعيت پيگيري و بررسي شود.
 
وي تصريح كرد: تشكيل نهضت سوادآموزي به فرمان امام راحل نيز همانند بسياري از نهادها و ارگان ها از ثمرات انقلاب اسلامي است كه توانسته تحولي عظيم در كشور ايجاد كند و سبب رشد و پيشرفت روزافزون كشور شود.
 
احمدي با تاكيد بر مسئله سوادآموزي، گفت: بايد تمامي بي سوادان شهرستان خاش خصوصاً بازماندگان از تحصيل شناسايي و جهت تحصيل و سوادآموزي به اداره آموزش و پرورش معرفي و گزارش آن نيز به مردم ارائه شود.
 
وي با بيان اينكه در حال حاضر تعداد بسيار كمي بي سواد در كشور است، اذعان كرد: ريشه كني بي سوادي نيازمند عزمي راسخ و مديريتي جهادي است كه متاسفانه بيسوادي امروز مهمترين عامل در عقب ماندگي كودكان است.
 

 
معاون سياسي اجتماعي فرماندار شهرستان خاش بيان كرد: مبارزه و مقابله با بيسوادي نه تنها سبب پيشرفت فرهنگي مي شود بلكه در ساير حوزه ها مانند سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي نيز ارزش و جايگاه بسياري دارد.
 
* لزوم همكاري همه دستگاه ها و ادارات در طرح ريشه كني بيسوادي در خاش
مديريت آموزش و پرورش شهرستان خاش نيز در ادامه، گفت: برنامه انسداد بي سوادي اهداف و مقاصد بسياري دارد و بايد جهت اجراي اين برنامه تمامي ادارات و دستگاه هاي اجرايي با آموزش و پرورش شهرستان خاش همكاري كنند تا بتوانيم بيسوادي را ريشه كن كنيم.
 
قاسم كوچكزايي خاطرنشان كرد: با توجه به تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي مبني بر ريشه كني كامل بيسوادي، اميدواريم بتوانيم در طرح ريشه كني بيسوادي در شهرستان خاش قدمهاي موثري برداريم.
 
وي بيان كرد: در برخي از روستاهاي شهرستان خاش جشن 98 درصدي سوادآموزي را گرفتيم و  در روستاهاي كارواندر، پشتكوه و بخش ايرندگان كه نقاط اصلي بي سوادي بودند اما با همت و تلاش نمايندگان آموزش و پرورش در اين مناطق كلاس هاي درس زيادي ايجاد شد و حدود 200 نفر دانش آموز بازمانده از تحصيل را در اين كلاس ها ثبت نام كرديم و كمك بسزايي به ريشه كني بي سوادي شد.
 

 
كوچكزايي اظهار كرد: لیست افراد بی سواد و کم سواد اين شهرستان تهیه و تدوین شده است و جمعيت دانش آموزان 6 تا 11 ساله در اين چند سال اخير مورد توجه ويژه آموزش و پرورش قرار گرفته است و متاسفانه در چندسال اخير به سرعت افزايش پيدا كرده است.
 
گفتني است؛ همچنين با حضور رئیس اداره نهضت سواد آموزی شهرستان، معاونین و کارشناسان اداره آموزش و پرورش شهرستان و مسئولین شهرستان محفل انس با قرآن و غبار روبی مزار شهدای گمنام شهرستان خاش برگزار شد.
 

.

.

انتهاي پيام/


کد مطلب: 435836

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/435836/۴۵-سوادآموز-نمونه-شهرستان-خاش-تجليل-شدند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir