۰
طی مراسمی؛

۴۵ سوادآموز نمونه شهرستان خاش تجليل شدند

طی مراسمی با حضور مسئولین شهرستان که در سرسراي اجتماعات اداره آموزش و پرورش برگزار شد از 45 آموزشیار و سوادآموز نمونه نهضت سواد آموزی شهرستان خاش تجلیل شد.
۴۵ سوادآموز نمونه شهرستان خاش تجليل شدند
به گزارش تفتان ما، محمداحمدي بولاغ معاون سياسي اجتماعي فرماندار شهرستان خاش در اين آيين، اظهار كرد: طبق فرمايشات و تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي مسئله سوادآموزي و فعاليت در اين حوزه بر همگان تكليف و وظيفه است و بايد  با جديت و قاطعيت پيگيري و بررسي شود.
 
وي تصريح كرد: تشكيل نهضت سوادآموزي به فرمان امام راحل نيز همانند بسياري از نهادها و ارگان ها از ثمرات انقلاب اسلامي است كه توانسته تحولي عظيم در كشور ايجاد كند و سبب رشد و پيشرفت روزافزون كشور شود.
 
احمدي با تاكيد بر مسئله سوادآموزي، گفت: بايد تمامي بي سوادان شهرستان خاش خصوصاً بازماندگان از تحصيل شناسايي و جهت تحصيل و سوادآموزي به اداره آموزش و پرورش معرفي و گزارش آن نيز به مردم ارائه شود.
 
وي با بيان اينكه در حال حاضر تعداد بسيار كمي بي سواد در كشور است، اذعان كرد: ريشه كني بي سوادي نيازمند عزمي راسخ و مديريتي جهادي است كه متاسفانه بيسوادي امروز مهمترين عامل در عقب ماندگي كودكان است.
 

 
معاون سياسي اجتماعي فرماندار شهرستان خاش بيان كرد: مبارزه و مقابله با بيسوادي نه تنها سبب پيشرفت فرهنگي مي شود بلكه در ساير حوزه ها مانند سياسي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي نيز ارزش و جايگاه بسياري دارد.
 
* لزوم همكاري همه دستگاه ها و ادارات در طرح ريشه كني بيسوادي در خاش
مديريت آموزش و پرورش شهرستان خاش نيز در ادامه، گفت: برنامه انسداد بي سوادي اهداف و مقاصد بسياري دارد و بايد جهت اجراي اين برنامه تمامي ادارات و دستگاه هاي اجرايي با آموزش و پرورش شهرستان خاش همكاري كنند تا بتوانيم بيسوادي را ريشه كن كنيم.
 
قاسم كوچكزايي خاطرنشان كرد: با توجه به تاكيدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامي مبني بر ريشه كني كامل بيسوادي، اميدواريم بتوانيم در طرح ريشه كني بيسوادي در شهرستان خاش قدمهاي موثري برداريم.
 
وي بيان كرد: در برخي از روستاهاي شهرستان خاش جشن 98 درصدي سوادآموزي را گرفتيم و  در روستاهاي كارواندر، پشتكوه و بخش ايرندگان كه نقاط اصلي بي سوادي بودند اما با همت و تلاش نمايندگان آموزش و پرورش در اين مناطق كلاس هاي درس زيادي ايجاد شد و حدود 200 نفر دانش آموز بازمانده از تحصيل را در اين كلاس ها ثبت نام كرديم و كمك بسزايي به ريشه كني بي سوادي شد.
 

 
كوچكزايي اظهار كرد: لیست افراد بی سواد و کم سواد اين شهرستان تهیه و تدوین شده است و جمعيت دانش آموزان 6 تا 11 ساله در اين چند سال اخير مورد توجه ويژه آموزش و پرورش قرار گرفته است و متاسفانه در چندسال اخير به سرعت افزايش پيدا كرده است.
 
گفتني است؛ همچنين با حضور رئیس اداره نهضت سواد آموزی شهرستان، معاونین و کارشناسان اداره آموزش و پرورش شهرستان و مسئولین شهرستان محفل انس با قرآن و غبار روبی مزار شهدای گمنام شهرستان خاش برگزار شد.
 

.

.

انتهاي پيام/
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب: 435836
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *