۰

شناسایی ناوگان باری‌ درون‌شهری برای دریافت سوخت بر اساس پیمایش‌ آغاز شد/ ثبت‌نام تا ۱۰ اسفند

سخنگوی کارگروه سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: شناسایی ناوگان باری دیزلی درون‌شهری برای اختصاص سوخت بر اساس پیمایش از امروز در پایگاه اینترنتی WWW.UTCMS.IR انجام می‌شود و این ناوگان تا ۱۰ اسفند امسال مهلت دارند برای شناسایی ثبت‌نام کنند.
شناسایی ناوگان باری‌ درون‌شهری برای دریافت سوخت بر اساس پیمایش‌ آغاز شد/ ثبت‌نام تا ۱۰ اسفند
به گزارش سرویس اقتصادی تفتان ما،شهرام آدم‌نژاد‌ با اشاره به توزیع سوخت ناوگان عمومی بر اساس مصوبه هیأت وزیران، بیان کرد: از سال گذشته طرح توزیع سوخت بر اساس پیمایش انجام شد، کارگروهی (‌کارگروه سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) در این زمینه فعالیت داشت و تصمیمات زیادی اتخاذ کرد که قبلاً اعلام شده است.
وی ادامه داد: سوخت ناوگان دیزلی بر‌ اساس پیمانه پایه و پیمانه عملکردی در کارت‌های ناوگان دیزلی کشور اعم از درون و برون‌شهری واریز می‌‌شود.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با توجه به داده‌کاوی اطلاعات به دست آمده، جدول قواعد و جدول سهمیه‌ها مدام تغییر کرد. همه سعی کارگروه این بود که میزان مصرف و میزان سهمیه، ارتباط نزدیکی به هم پیدا کنند. با بررسی میزان مصرف ماه گذشته به نظر می‌رسد این رابطه نزدیک‌تر شده است و انحراف معیار کمتری دارد.
آدم‌نژاد افزود: آخرین جلسه کارگروه به پیشنهاد وزارت کشور برای ساماندهی ناوگان دیزلی درون‌شهری باری بود، در این کارگروه مقرر شد شناسایی ناوگان انجام ‌و سپس ناوگان ساماندهی شود و بر اساس عملکرد، سوخت اختصاص یابد.
وی ادامه داد: در این مرحله قرار شد از امروز ششم بهمن‌ماه 1395، همه ناوگان باری درون‌شهری کشور که کد را تکمیل نکرده‌اند و شناسایی نشده‌‌اند، از طریق آدرس اینترنتی‌ WWW.UTCMS.IR ثبت‌نام کنند.این ناوگان از امروز تا روز 10 اسفند 95 مهلت دارند در این سایت ثبت‌نام کنند و بعد از ثبت‌نام پیمانه سوخت عمومی را دریافت خواهند کرد و سپس بعد از ساماندهی، پیمانه عملکردی هم به آنها اختصاص می‌یابد.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تأکید کرد: ‌کسانی که وارد مرحله شناسایی کامیون خود نشوند و کد دریافت نکنند، مطمئناً سهمیه پیمانه پایه کمتری دریافت می‌کنند چون در آینده نزدیک سهمیه ماشین‌هایی که شناسایی نشده‌اند و فعالیت نمی‌کنند، کاهش خواهد یافت.
وی افزود: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، در این سیستم ‌ساماندهی قرار است تجهیزاتی روی این ناوگان نصب کنیم تا پیمایش آنها مشخص شود، وزارت کشور هم زیر ساخت‌ها را فراهم کرده و در آینده نزدیک تجهیزات سنجش پیمایش روی ناوگان نصب خواهد شد. در این حوزه وزارت کشور همکاری مناسبی دارد‌.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: به دلیل پراکندگی این ناوگان دیزلی شهری در سطح کشور و عدم ساماندهی مناسب و خاصی برای این ناوگان در گذشته، ساماندهی آنها مشکل است اما ‌‌امیدواریم با این شناسایی و نصب تجهیزات روی ناوگان دیزلی باری درون‌شهری، در نهایت عملکرد و پیمایش ناوگان باری درون‌شهری بر اساس تجهیزات نصب شده مشخص شود.
آدم‌نژاد اظهار داشت: سهمیه پیمانه پایه‌‌‌ ناوگان باری دیزلی درون‌شهری پس از این هشدار و مهلت، برای ناوگانی که شناسایی نشده‌اند کاهش ‌می‌یابد. پیمانه پایش بر اساس گروه،‌ سن و جدول قواعد کامیون‌ها است.
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: البته ناوگان دیزلی مسافری درون‌شهری‌ اتوبوسی قبلاً از نظر پیمایش سامان‌دهی شده‌ است‌. اغلب مینی‌بوس‌ها هم شناسایی شده‌اند و اطلاعات آنها در وزارت کشور وجود دارد.
انتهای پیام/فارس
 
پنجشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب: 436007
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *